• Caro
    #6
    De hát a PC-ben is így van ez a kezdetek óta... csak aztán bizonyos perifériák, mint a videó RAM kifutottak az eredetileg allokált memóriaterületből, ezért kellett lapozni.
    Először 128k RAM volt a PC-ben a videómemória számára, még a 16 bites procik idejében. De aztán már a 486 megjelenésekor a VESA busszal megjelent a lineáris framebuffer, amikor az egész videómemóriát bemappelték a 32 bites címterületbe.
    Aztán a 32 bites címtér is kicsi lett, így lett most 64 bites a resize BAR-al.

    Az Apple féle megoldás ehhez képest egészen más, amikor a GPU-t, CPU-t, RAM-ot összeintegrálnak, ott valóban nincs fizikailag külön memóriachip. Ezért valóban nagyon gyors is, viszont azért a skálázódással vannak problémák. Nem véletlenül nem lehet akármekkora RAM-al rendelni az M1 procis gépeket.