• kvp
    #3
    "A Resizable BAR szerintem jobb"

    Az egesz osztott es izolalt memoria alapu technologia elavult. Ha az Apple kepes egyetlen RAM tombot hasznalni videomemorianak, rendszermemorianak es ebbe illeszti be a hattertarakat is, akkor mas is kepes lenne erre. Belertve azt, hogy a videokartya akar olvashatna kozvetlenul map-pelt flash hattertarat is, teljesen kihagyva a CPU-t az adatok betoltesebol. (tehat a GPU-k lokalis memoriakent elerhetnek a teljes CPU ram-ot es az osszes hattertar tartalmat is. (igy akar kozvetlenul egy SSD-rol is johetne egy modell, egy textura vagy egy adatbazis tabla, amit az elso elereskor cache-elesi celbol atrakna abba a RAM-ba amit jonak lat, tehat mehetne a CPU vagy a GPU ram-ba is)

    Vicces, de a C64-es es a korai IBM PC-k es kortarsaik is ilyenek voltak. Egyetlen nagy memoriateruletkent latszott minden periferia minden memoriaja, beleertve a C64-es expansion card-ok (e)eprom alapu hattertarait is. Maga a szukseges busz architektura reges regen adott, gyakorlatilag egy ASMP rendszerben egy-egy szamitasi node-nak latszanak a CPU magok, a GPU magok es az osszes I/O periferia es egy-egy memoria node-nak latszanak a rendszer RAM-ok, a video RAM-ok es minden egyes hattertar is. Ez egy tiszta tobbprocesszoros, RAM memoria alapu Neumann architektura. (meg az is megoldhato, hogy a video/audio kimenetek IO node-ja egy masik gyarto masik termeke legyen mint a grafikus render node-ok)