• kvp
    #23
    "Autók: azok is borulnak. Te benne ültél, biztosan nem csináltál volna olyat, amit akkor bátran megtennél ha nem ülnél benne"

    Az automata autok egyik nagy elonye, hogy lehet sajat tulelesi osztonuk. Es ez sokkal jobb is lehet mint egy idiota embere. Tehat ha veszelyes a terep, akkor nem fognak jardasziget mellett gyorshajtani, nem fognak 140-el menni ha lehet viz az uton. (foleg nem ha latjak is jo messzirol) Nem fognak egy belathatatlan kanyarba ugy behajtani, hogy ne allhassanak meg ha a kanyar moge valaki ma reggelre egy betonfalat rakott. Ha pedig egy ember bennuk ulve vagy tavolrol erre akarna utasitani oket, akkor teljes nyugalommal elkuldhetik ot nyaralni.

    Manapsag ilyen autok nincsennek az europai utakon, mert nem engedelyezi oket a torveny. De a technika mar letezik es sok helyen elesben tesztelik is. A lenyeg, hogy az ilyen autok eseteben a kormanykerek es a gazpedal csak opcionalis disz amivel csak javasolni lehet az autonak, hogy mit csinaljon. ?Manapsag egyedul a fekpedal (vagy a veszfek gomb) az amit nem irhat felul az MI, megallni meg kell tudni onvezeto modban is ha ezt a parancsot kapja.

    Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hiaba nyomja tovig a gazpedalt valaki, az auto csak lepesben fog haladni ha olyanok az utviszonyok. Papiron az ember iranyit, de csak annyi beleszolasa van, mint az anyosulesen ulo nem tul nepszeru anyosnak. Pl. megmondhatja, hogy keruld mar ki azt a bolyat jobbrol, ne acsorogj elotte. Aztan a jarmu majd eldonti, hogy elfer-e jobb oldalon es 0-nal hajlando-e gyorsabban menni az adott utviszonyok kozott. Ezzel a legtobb szabalytalan utbol adodo MI-s tanacsatalansag feloldhato akar tavolrol is, de megis biztonsagos marad a jarmu a kornyezete szamara.

    Ahhoz, hogy tanacsokat adjon valaki nem kell a jarmuben ulnie, eleg ha latja a kornyezeti kepeket (360 fokban) es "hallja" ot a jarmu.