• Macropus Rufus
    #18
    ezek a vasak nem önvezetők. Emberi felügyelet kell nekik. És itt kezdődnek majd a gondok: ha nem ülsz a járműben amit irányítasz akkor nem érzed annak a mozgását. Pl. nem érzed, hogy milyen tömege van. Egy 40t vas esetében meg nem elhanyagolható tényező a mozgási energiája ami mondjuk autópálya sebességnél van. A kocsi átadja az irányítást az irodában kuksoló emberkének, aki semmit nem érez a kamion mozgásából, nincs valós visszajelzése a rakomány mozgásáról, stb... És sokkal nagyobb baj lesz mind ha a szgép simán lehúzódott volna és megállítja a gépet és hívja a segítséget. És akkor ott vannak még a bugok, meg az esetlegesen megszakadó kapcsolat. És akkor se kép se hang, se irányítás. Az meg már régen rossz, ha azt nézzük, hogy mennyit öl meg egy ember és mennyit egy gép vezette kamion. Ez utóbbinak nullának kellene lennie. Mert különben csak olyan lenne mint egy nagyon jó sofőr. Nekünk meg nem az kell, mert akkor ember is ülhetne az ülésben. Vannak sofőrök akik millió kilométert nyomtak le, baleset nélkül. Szóval a gép nem hibázhat, különben minek. Ha meg azt mondjuk 10% hiba belefér, akkor már ember is lehet a gép helyet. Ez az én meglátásom az autonóm rendszerekkel szemben.