• Dodo55
    #2
    Szerencsénk, amikor a következő ilyen beüt egyszer: https://en.wikipedia.org/wiki/Carrington_Event
    Egy ejtőtartály, egy pincében porosodó Weber karburátor, meg valami robogóról vagy 6V-os Trabantról megszakítós gyújtás és mehet tovább a móka egy fél napos bütykölés után. Illetve adagolós dieselre elég az ejtőtartály, vagy talán az se ha mechanikus a szivattyúja. De még az is simán lehet, hogy a régi ECU-knak van olyan jó árnyékolása, hogy minden különösebb gond nélkül indulnak majd pöccre. Míg az elektromos járművek működése a milliónyi létfontosságú elektronika és a hálózatról való töltés szükségessége miatt két irányból is jó eséllyel ellehetetlenül majd rövid-középtávon.

    Előtte meg aztán az se lesz hátrány, hogy a sűrűn lakott környékeken élőknek nem kell majd imádkozni, hogy éjszaka ne pont akkor pukkanjon el a környék transzformátorállomása / süljön meg a fő betápvezeték a túlterheléstől, amikor másnap korán reggel messzire kéne majd indulni.

    Plusz nyugodtabbak lehetünk afelől is, hogy ha elég régi típussal járunk, akkor biztosan nem fogják hetekre-hónapokra kitiltani a forgalomból amikor az első tömegbaleset megtörténik egy félresikerült felelőtlen OTA frissítgetés, esetleg egy tűz és robbanásveszélyes akku miatt (lásd Note 7).

    Amúgy a Lengyelek meg a Csehek is épp mozgolódnak blokkolni. Plusz aztán még ott lesz 13 év, előbb-utóbb mindenhol bekopogtat az ajtón a valóság és győz a józan ész (3-5 évet adnak erre az EU-nak, de van aki már a 2 év múlva esedékes EP választástól várja a jelenlegi valóságtól elszakadt politikai irányzat kisöprését, sőt olyan is aki már az idei fűtési szezon beköszöntével az összeomlásától tart).
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.07.04. 14:22:37