• Dodo55
    #57
    #55:
    "Az emberek szabad döntése hogy az olcsóság felé billen a mérleg nyelve. Tipikusan nem annyival minőségibb a nem tömegtermelt cucc mint amennyivel drágább."
    Ez most így van, de a 90-es, 2000-es években volt akkora egészséges és túlszabályozásoktól mentes verseny a tömegtermelt cuccok között, hogy a minőségük és tartósságuk sokkal elfogadhatóbb volt a mai átlagnál. Egyedüli kivételként talán még az IT hardver szektor maradt meg, ott az elmúlt években elszabadult árakat beleszámítva is valamennyire növekedésben tudott maradni az ár-érték arány az újabb fejlesztésekkel, mondanom sem kell a fojtó szabályozások hiányának (is) köszönhető erős verseny miatt. De nézz körül más műszaki megoldások terén, a csicsás felszín alatt egyre silányabb, ócskább tartalom van a legtöbbször.

    "a dugóban meg a monoton autópályán a kormányt akarod markolni"
    Lehet, hogy a túlzsúfolt világvárosokban erről szól a mindennapokban az autózás, de nem kis világ létezik azokon kívül is. Pl. egy átlag nagyvárosban 10 perc a városhatár, onnan még 5-20 perc országúton egy csomó agglomerációs település. Plusz a magáncélú autózáson felül erősen számolni kell az egyre növekvő műszaki infrastruktúra fejlesztésével és fenntartásával járó forgalommal is. Az ezernyi nélkülözhetetlen szakterület közül elég példalként pl. csak abba a jónéhány tucatba belegondolni (energiaellátás, távközlési hálózatok, közúti mechanikai tartószerkezetek, különböző célberendezések hardver, szoftver elemei, hogy csak a legalapvetőbbeket soroljam), amik az automatizált közlekedési infrastruktúrához szükséges berendezések szervizelését érintik. Gondolj bele, hogy mekkora kabaré lenne, ha ezeknek a szakembereknek önvezető autókkal kellene kiszállniuk egy-egy hiba esetén. Vagy lennének ésszerű kivételek? Mert ok, de akkor már majdnem ugyanott vagyunk, mint most, mert manapság sem a sarki boltbajárás miatt tart bárki autót. Szerintem max a fele eshetne ki (kb. pont azok, akik meg egyébként is inkább csak hétvégente veszik elő, tehát nem a napi forgalom részei), ha ésszerűen beleveszünk minden területet ahol valami megkerülhetetlenül indokolni tudja akár csak alkalmi jelleggel a manuális vezethetőséget.