• kvp
    #33
    "Nettó hülyeség amit mondasz. Ezekhez az önvezető kocsihoz kismillió fejlesztő kell majd."

    Egyszer. Aztan ha ki van fejlesztve akkor eladjak 100 millio peldanyban. A meretgazdasagossag itt afele vezet, hogy csak 1-2 nagy autogyarto ceg maradjon vagy legalabbis a rendszertervet es a szoftvert 1-2 nagy ceg csinalja. Lasd mobiltelefonok eseten a Google es az Apple. Ez a mostani globalis mernokszamot meg csokkenteni is tudja.

    "A mögötte lévő IT infrastruktúrát meg supportalni és támogatni kell."

    Mint ahogy az android-os telefonok mogottit is, ez a koltseg megis benne van a telefon araban es a net elofizetes havidijaban.

    "A szerviz költségek is megugranak majd sima szenzor csere csak márkaszervizben."

    Ahogy egy telefont is csak a markaszerviz (es a sarki arab telefonos) javit, ugy egy automata autot is csak a markaszerviz (es a sarki autoszerelo) javit majd. Igazabol az elektromos autok eseten a szervizeles koltsege viszonylag olcso, mert kevesebb alkatreszbol allnak es azok ritkabban romlanak el. Plusz ha valamit javitani kell, azt altalaban alkatreszcserevel meg lehet oldani. Egy Tesla pl. konnyebben javithato (akar hazilag is) mint egy atlagos nemet auto, csak dragabbak bele az alkatreszek.

    "Egyébként az is biztos neked ezt a supportot majd havi bérleti dijas konstrukcióban perkálnod kell. Na az se lesz olcsó. Szóval estimesét nyomattok kb mint a zöld energiánál, sokan meg kajolják."

    A Teslak eseten ez benne van az eladasi arban. Ha balesetezik (pl. koccan) egy kocsi, mar szol is be az operator, hogy jol vannak-e a bent ulok es kuldjon-e mentot vagy trelert. A jarmu internet hozzaferesi dija is benne van az alaparban, ugyanis a ceg igy begyujthet minden kamera es egyeb szenzor adatot az osszes utrol, belertve a vezeto vezetesi profiljat. (amit az onvezeto rendszer betanitasara hasznalnak fel) Ugyanigy gyujti a Google es az Apple az osszes telefon mozgasi adatait es egyeb szenzor informacioit.

    Ha mas automarkak eseten a felugyeleti szolgaltatas havidijas lesz, akkor nem elore egy osszegben, hanem havonta kell majd kifizetni, mint ahogy varhatoan a hasznalat aranyos utdijat is, amit az europai muholdas autokoveto rendszer szerint fognak beszedni. Ugyanez a torveny irja elo a folyamatos netkapcsolatot es baleset eseten az automatikus segelyhivast is. A Teslak mar regota tudjak mindkettot, de mar minden uj, az EU-ban eladott autoban kotelezo lesz.

    "Kismillió embernek eleve nem lehet alternatíva mert az autót munkára is használja. Van egy víkend telked már nem tudsz mit kezdeni egy önvezető kocsival"

    Lesz egy terkep, hogy mely utakon jarhatnak az onvezeto kocsik. Ezeken onvezeto modban hasznalhato lesz minden jarmu. Az autok egy kis reszet el lehet latni emberi vezetes lehetosegevel is, igy amikor elernek az onvezeto utszakasz vegere, akkor a sofor at tud kapcsolni manualis modba es csokkentett sebesseggel elmehet az offroad celjaig. A legtobb telekig es videki tanyaig egyebkent ki lehet epiteni az onvezetest, tehat tenyleg csak par erdesznek es hasonlo szakmaban dolgozonak lesz szuksege a manualis opciora. (foleg a megkulonbozteto jelzeses jarmuvek eseten) A manualis modba kapcsolas valoszinuleg a muholdas adatok alapjan teruletileg korlatozva lesz es a sofor azonositasat koveteli meg. Az automata uthalozatra visszaterve pedig automatikusan visszakapcsol a kocsi onvezeto modba.

    A lenyeg, hogy az automata autot a kozponti rendszer iranyitja es a beepitett szoftver vezeti. Az utas csak megadja, hogy hova szeretne eljutni es a kozponti rendszer eldonti, hogy egyaltalan joga van-e oda elmenni, majd kivalasztja a legjobb utvonalat es utasitja az auto onvezeto rendszeret, hogy vigye el oda a kocsit. Ez nem csak a taxikra, hanem minden magantulajdonu onvezeto autora is igaz lesz. (a magantulajdonu onvezeto auto a regimodi egyenruhas magan sofor modern megfeleloje, tehat nem kell osztozni a jarmuvon senkivel ha nem akarunk)