• kvp
    #1
    Nem a vezerlok szamat, hanem az eltero tipusok szamat akarjak csokkenteni. Ugyanis autonkent 100 fele vezerlobol beszerezni 1-2 darabot minden kocsihoz sokkal nehezebb mint egyfajtabol 200 egyforma darabot.

    E melle jonne a strukturalt multidrop busz alapu kabelezes (pl. CAN busz), ami lehetove tenne, hogy kevesebb fajta es szabvanyos kabel kelljen. Tobb kisebb darab, de konnyen gyarthato. Jelenleg minden autotipus kabelezese egyedi es egyben (vagy tobb nagy darabban) keszul el. E helyett lenne egyfajta buszkabel amibol mindig akkora darabokat vagnak amekkora kell ket pont kozze. Ez utobbi elvet koveti az epuletek ethernet kabelezese is, amit kilometerre vesznek es csak beszereleskor vagjak meretre, dugozzak fel es mar mehet is a kabel ket vege csatlakozokba. Ez utobbi azt jelentene, hogy minden autotipusba jo lenne barmilyen szabvany kabel es a szerelok is ugy tudnak bovteni vagy cserelni oket ahogy egy epuletben az ethernet halozatot.

    Ez az egesz nem meglepo, inkabb csak az, hogy most allnak csak neki. Ugyanis mindket modositas sokkal olcsobba teszi a gyartast es javitast, plusz kevesebb fele potalkatreszt kell tartani hozza. Gyakorlatilag a teljes kabelkorbacs gyarto ipart ki lehetne valtani vele es barmelyik beszallito barmelyik autotipushoz tudna raktarrol kabelt es csatlakozokat szallitani.

    ps: Egyelore meg a Teslak is wiring loom-okat hasznalnak modularis strukturalt kabelezes helyett.