• Agyturbinikusz
    #129
    Akkor van értelme sebesség korlátozásról beszélni, és annak hatásairól, ha azt specifikusan mindig a környezethez igazítják.
    Ha ez nem így történik, akkor a korreláció nem releváns, hiszen abba nincs benne melyik szakaszon történt a baleset.
    Vagyis ha minden statisztikát a megvizsgálunk akkor oda jutunk, hogy egy tök egyenes szakaszon ahol 2X2 sáv van elválasztva egymástól, ott a haladási sebességnek kb semmi köze sincs ahhoz, hogy mennyi az esély a balesetre.
    Ez nem azt jelenti, hogy annyival mész amennyivel akarsz, ha nem azt, hogy egy bekövetkező balaeset esetén a lassulás mértékét kell szabályozni, amit a sebesség szabályzás old meg.
    Ha végig gondolod, a balesetek okát, akkor rájössz, hogy egy emberi döntés áll mindig a háttérben, akár az adott szituációban rosszul megválasztott sebesség is, ami Mindig relatív gyorshajtás.
    Egy előzés kimenetel attól függ, hogy fel tudja e mérni a szembejövő távolságát és sebességét az ember, mivel azt tudjuk hogy ez kb lehetetlen feladat az embernek, így akkor csak azon múlik, hogy milyen döntést hoztunk meg.
    Az előzés maga, és a közben bekövetkező balesetek között az az idő döntő amit a szembejövő sávba tölt az előző jármű, ha az csökken akkor kisebb az esély a balaesetre. Az pedig csökkenthető a sebesség különbség növelésével.

    Vagyis remélem ezt megérted valahogyan, mert a sebesség egy áttételes szabályozás, aminek csak egy nagyon pici aspektusa maga a korlátozás.
    Ha törvény arra lenne hivatott, hogy megszüntesse a baleseteket, akkor az teljesen más megoldás lenne.
    Hiszen lehetőség itt van, lehet olyan szabályokat hozni, ahol nem lehet fizikailag halálos/súlyos baleseteket előidézni az adott környezetben, és mégsem alkalmazzák.
    Miért?
    Mert árcédula került a kis életedre.
    Az elrettentő erejét a törvénynek hagyjuk, ott a megoldás 100 éve arra, hogy olyan közúti járművek legyenek, amik eleve képtelenek lennének olyan sebességgel haladni ami problémát okoz. Ez automatikusan eltolta volna a fejlődést az olyan irányba, hogy az emberek ne azt válasszak, és ezzel más irányba fejlődött volna a tömegközlekedés.
    Lásd, én 1000km-re nem autóval megyek ha lehet, hanem repülővel. Gyorsabb biztonságosabb (igen máris itt az ellentmondás, hiszen a helyi rendőrség is azt írja a sebesség öl, pedig a lassulás öl nem a sebesség).
    Sőt ahová lehet oda repülővel megyek.
    Éljen a környezet védelem?
    Akkor most nézzük meg a több 100E embert a városokban akik egyedül autóznak minden nap és órákat égetik a benzint.
    Nékem a 2 hetente 2 utam van a repülővel, amit ha elosztasz akkor jobban jövök ki, mint a városi pofékelő.

    Köszönöm a figyelmet, megyek és szarok a táblára.