• sure
    #104
    Az autobahnos felvetésed amúgy nem rossz, talán a legrelevánsabb példa, ami ténylegesen kapcsolódik is az eredeti cikk/a topik témájához. Amennyire rövid keresgélés után jutottam, hogy a sebességkorlát nélküli szakaszok megszüntetésének kérdése sokkal inkább politikai és környezetvédelmi nyomás, mint a baleseti statisztikák miatt van egyre inkább belengetve. Persze itt is több egyéb tényező játszik - maga az infrastruktúra (jobb minőségű útburkolat, szélesebb sávok vagy 3-4 sáv), a 200+ km/h-val veretés fokozott és folyamatos odafigyelést kíván a sofőrtől, illetve a közlekedés többi résztvevője is elvileg jobban számít a fénysebességgel érkezőkre. Az össznémet statisztika összességében így valóban lehet, hgy nem rosszabb sok más európai országénál. Értem, hogy részben ezekre utaltál te is a "mindenhova autópályát vagy legalább szegregált sávokat" felvetéssel. A legbiztonságosabb nyilván az összes tényező bevezetése/javítása lenne: infrastruktúra fejlesztése, járművek számának csökkentése ÉS kötelező seebességlimiter.