• kvp
    #3
    A tanulmany azt mutatta meg, hogy a mai varosokban a kapacitast a szabalytalan, veszelyes kozlekedeshez mereteztek, nem a szabalyos, defenziv valtozathoz. At kell tervezni a varosokat, mert az autok viselkednek helyesen. A cirmosokat, a repulo patkanyokat es az utra kiszalado gyerekeket sem vasalhatjak ki, csak azert mert az emberek azt szoktak es ugy tudnanak temposan haladni, ha mindenen athajtanak ami szembe jon. Az ilyen eroltetett "emberi" stilus miatt utotte el az uber jarmuve a gyalogost, mig a waymo defenziv kodja ilyet nem csinalna. Sot az meg egy kismacskat vagy kisgyereket sem utne el, csak ha direkt arra utasitjak. Remelhetoleg nem fognak a mernokok engedni a biztonsagbol, meg akkor sem ha a robotautok ugy dontenek, hogy jatszoter mellett max. 5-tel hajlandoak elmenni, meg akkor is ha ott egyebkent 80-as tabla van.

    Nem a robot autok vezetnek rosszul, az emberek felelotlenek es ebben az esetben az embereket kell hozzaszoktatni a szabalyokhoz. Mereven, mintha egy robot ellenorizne a torvenyeket, az utolso betuig. A vasuti biztosito berendezesek is igy mukodnek mar evszazadok ota, ugyanezt meg kell kovetelni az autoktol is. Egy pirosba belehajtasert vagy a szem leveteleert a palyarol (azaz telefonalasert) vagy az ebersegi nem megfelelo kezeleseert mar el is veszik az engedelyt. (a legtobb felautomata autoban mar van ebersegi, de nem eleg aggresszivak, nem szolnak ra a soforre mindenert) Egy ido utan csak az automata kocsik es a nagyon mereven, kockakent szabalykoveto autosok lennenek eleg jok ahhoz, hogy kozlekedhessenek.