• t_robert
    #1
    Azért ez már egy ideje érlelődő folyamat. Folyamatosan csökkent már a 4 magos konfigok aránya, miközben növekedett a 6 magosok száma. Ráásásul a Steam nem tesz különbséget igazán a 6/6-os vagy a 6/12-es procik közt. Persze mivel igen lassan emelkedik az új játékok elvárt mag és szál száma nem igen számit játéknál, hogy valakinek 6-8-12-16 stb magos gépe van. Igaziból az új generációs konzol játékoknál se használják ki a CPU teljesítményét. Ha majd kezdenek megjelenni tényleg a konzolokra a 10-12-14 párhuzamos programszálat futtató játékok, akkor azok ha sikeres játékok vissza fogják portolni PC-re is. Akkor majd számítani fog, hogy hány magos proci van egy PC-ben alapvetően. Persze meglehetősen bonyolult olyan játékot irni, ami mondjuk egyszerre 12 programágat használ párhuzamosan. Logikailag nehéz úgy összerakni a folymatokat egy esemény és véletlen vezérelt programban. A játék program ilyen szempontból meglehetősen bonyolult. Nem lehet úgy szétterhelni a futást, mint egy videókodoló, titkosító tömőrítő, képfeldolgozó stb. programban. Ahol gyakorlatilag leginkább ugyan az az algoritmus fut párhuzamosan az össze rendelkezésre álló magon és szálon csak eltérő adatokat feldolgozva.