kvp#6
"A buszokba és kamionokba is kötelező, amik egy kicsivel nagyobb kárt tudnak okozni?"
Azokba mar reges regen kotelezo, nallunk meg ehhez jon a nyomkoveto es a kilometeralapu utdij is. A legutobbi nemetorszagi karacsonyi vasaros kamionos tamadasnal is az automata veszfek fogta meg vegul a kamiont, hiaba nyomta az ugyeletes szent harcos a gazt.
"Rátapos a gázra és akkor leugatja az automatika, hogy mit képzel lakott területen ennyivel azt ugyan nem. aztán ott hal meg mindenki...."
Ha tudod, hogy nem fogja hagyni, akkor nem mesz bele az elozesbe. Az elso X eset utan az emberek tudni fogjak, hogy ha eloznek es van barmilyen szembejovo forgalom, akkor ott oli meg oket a kocsi, akkor nem fognak elozni, soha. Hanem mennek szepen sorban, automatikus kovetesi tavval. Ha tudnak az emberek, hogy gyorshajtasert az arok szelen lelovik oket, akkor szinte mindenki max. a megengedett felevel menne csak, mert felne a kovetkezmenyektol. Egy szoftver ilyen szempontbol elonyos, mert egyszerre biro, eskudszek es iteletvegrehajto.
A hosszu tavu megoldas a teljesen automata autok elterjedese lesz, addig pedig annyira lekorlatozni az emberek mozgasteret amennyire csak lehet. Ha varosban, szuk utcakban 5 km/h lenne a maximalis sebesseg, akkor alig lenne baleseti serult. Egyreszt ha megis utkozes lenne, akkor csak minimalis sebessegen, masreszt az emberek nagyresze inkabb nem hajtana be az ilyen helyekre, meg akkor sem ha egyebkent ott lakik. Nyugat Europaban mar eleg fejlett a tarsadalom ahhoz, hogy ezeket a szabalyokat keresztul lehessen vinni kulonosebb ellenallas nelkul. Nallunk meg erzekenyiteni kell hozza a lakossagot, hogy a jelenleginel engedelmesebbek legyunk.