• Dodo55
    #30
    "Hagyjuk már ezeket az extrém ritka kivételket. A mainstream a topic."
    Extrém ritka kívételeknek tartod azokat, akik számukra felróható okokból súlyos baleseteket okoznak? Mert hisz elsősorban őket tiltják el a vezetéstől...
    Miről is beszélünk akkor?

    "ezt a százszor károsabb korom mennyiséget nem igazán látom visszaköszönni"
    Mekkora részecskéket mértek? Az nincs odaírva. Itt van az ördög elásva.

    A másik, hogy a DI korszak előtt porlasztókkal vagy szívócső/szívótorok befecskendezéssel a benzinmotoroknak akkor még 0, azaz nulla volt a PM értéke. DI esetén viszont ugye kevesebb a CO2, így eljutottunk oda, hogy cserébe ezért, mára már a benzinmotorok is rákkeltők lehetnek. Ezért megint csak egy hatalmas taps jár a "könyezetvédőknek".

    "In a study published in January 2020 in the journal Environmental Science and Technology, a team of researchers at the University of Georgia (USA) predicted that the increase in black carbon emissions from GDI-powered vehicles will increase climate warming in urban areas of the U.S. by an amount that significantly exceeds the cooling associated with a reduction in CO2. The researchers also believe the shift from traditional port fuel injection (PFI) engines to the use of GDI technology will nearly double the premature mortality rate associated with vehicle emissions, from 855 deaths annually in the United States to 1,599."

    "Ez a folyamat a gépek nélkül is zajlik. Régen 60-al mehettél ma már csak 50-el"
    Hát ahol a közútkezelő nem enged nagyobb sebességet, ott valóban. Szerencsére mifelénk találkozni lakott területen belül is szélesebb, többsávos úton 60-assal (közvetlen járda fut mellette), plusz a várost elkerülő körgyűrű és az egyik sugárútja annak ellenére 110-es, hogy nem autóút. Aztán van még lakott területen át vezető sugárútja is, ami pedig 70-es (lakó és üzleti telkek nyílnak róla). Jó mondjuk lehet ez is extrém példa, mert európa gazdaságilag és infrastruktúrálisan egyik legfejlettebb (nem fő)városáról van szó, meg asszem pont egész európában itt a legtöbb az egy főre jutó autók száma, viszont balesetek tekintetében tudtommal abszolút viszonylatban sem állunk rosszul (ha lesz több időm, majd felkutatok valami aktuális statisztikát is, kíváncsi vagyok mennyire tudom jól).

    "Mi a gond akkor? Vélhetően az hogy kisebbségben vagy/lennél a kilépés kérdésben."
    Az, hogy nem vagyok kilépés párti (egyelőre még nem tettem le a folyamatok kedvező irányba való fordulásának reményéről). Ez a nehezebb ügy.

    "Te továbbra is azt gondolod hogy te vagy az etalon és hozzád kell igazodni."
    Mégegyszer mondom megengedhetném azt is, hogy SUV-val járjak, de nem látok benne értelmes fantáziát. Egyébiránt meg eddig minden egykori autó(s)gyűlölő biciklis ismerősöm amint a kezei közé kaparintott végre egy jogosítványt és egy forgalomképes autó árát is sikerült félretennie, miután kinőtt a divatruhák heti szintű cserélgetéséből és a napi szintű bulizásból, érdekes mód rögtön autóbuzi lett. Nem reprezentatív a példa, de akkor is nagyon érdekes.