Dodo55#28
"Flotta szinten számolnak."
Jó, ennek még utánajárunk akkor.
"Az eredeti önrendelkezős vesszőparipád illetve az egyének szintjén lévő "bizalmat mindenkitől meg kell vonni" ami kérdés. Tehát azt kellene bebizonyítanod hogy van olyan elv miszerint azonos peremfelételek mellett az egyik (jobb képességű) ember megszegheti azt a szabályt amit a másik nem."
Nem szabályszegésekről volt szó, hanem arról, hogy idézzelek "szerencsére minden országra elmondható hogy a helyzet jó irányba változik" ... "és egyre több 'önrendelkezési jogot' vesznek el". Az egész önrendelkezés kérdését pedig én azzal hoztam be, hogy aki nem adott okot rá, hogy a biztonságos vezetéshez szükséges képességeiben és a felelősségtudatában kételkedni kelljen, azoknak ne akarják már szép lassan a gépek javára ledegradálni a jogait. Max legyen ez egy opció inkább azoknak, akik pl. eleve nem vezethetnek eltiltás miatt, illetve esetleg súlyos esetekben az eltiltások hosszát is lehetne ezzel együtt szigorítani (hiszen mondjuk nehezen hivatkozhatna pl. egy gazdagabb elitélt arra, hogy a gyerekeit nem tudja óvodába/iskolába vinni, mert azt mondják neki, hogy 30-45 millióért önvezető autót még mindig vehet magának innentől, csak a 2-4 milliós célgépautókat és a 8-12-25 milliós hagyományőrző műremekautókat felejtse el egy életre azután, hogy felelőtlenségből maradandó sérülést okozott egy ártatlan szerencsétlennek).
"A STOP táblánál ezért mindenkinek meg kell állnia, ahogy a sebességkorlátozást is be kell tartania."
De ezt én hol vitattam? Annyit mondtam, hogy hagyják abba a szabadságjogok fokozatos nyírbálására irányuló törekvéseket, a veszélyes felelőtleneket vadásszák le hatékonyabban, a felelősen sofőröket (vagy az élet más területein is az adott téren a felelősen cselekvőket) pedig hagyják méltóságteljes emberként élni a világukat amíg az ellenkezőre okot nem szolgáltatnak. Persze tudom, a gyakorlatban nem könnyű, de mindig lehet fejlődni ilyen téren is.
"Szavaztál az EU parlamenti képviselődre, illetve vélhetően az EU-ba való belépésre. A demokrácia úgy működik hogy nem számít hogyha te egyénileg ellenvéleményen vagy, még az sem hogy a te képviselőd mást mond, a többség szava dönt."
2004-ben léptünk be az EU-ba, amúgy én 2008 végén szereztem választójogot. A konzervatív értékek és nemzeti egységek elleni törekvések pedig 2012-2014 környékétől kezdve kezdtek a felszínre kerülni, a nyilvánosság számára már jól láthatóvá válni. Bár ahogy manapság sokan mondják, 2006 egy figyelmeztetés lehetett volna, hogy akkor nem tépték a szájukat a brutális rendőrségi túlkapások, illetve a levert népfelkelés gyökeréül szolgáló, a demokráciát és jogállamiságot megszégyenítő választási hazugságok-adatvisszatartások miatt.
"Erre a SUV-os azt mondja hogy neki meg jogában áll a becsületes munkából megszerzett SUV-jával pöfögni."
Rohadtul nem vitatom a jogát erre, nekem is lehet ha akarom. Csak azt próbáltam érzékeltetni a felvetésedre, hogy egy gazdaságosan üzemelhetető és mellette már kellően magas műszaki színvonalat képviselő (kimagaslóan jó törésteszt a tömegéhez képest, sportautó szintű úttartást biztosító futómű, a külső méreteihez képest döbbenetesen nagy beltér, stb...) Honda egy kiváltképp alkalmas eszköz a mai világban a legtöbb ember számára a rohanó világban való túléléshez, míg egy SUV a legtöbb esetben csak reprezentatív téren tud többet, nem kevés kompromisszum árán. Szóval feleslegesen hülyeség aminek leginkább csak a beképzeltség vagy a buta divatmajmolás ad többletértéket, és ha már környezetvédelem, akkor inkább sorban mennének a súlyosabb, kevesebb társadalmi haszonnal szolgáló problémaforrásokat érintve és csak utána merészelnének a mindennapi életben alapvető fontossággal bíró területekhez nyúlni.
"Egyrészt az energiamix-ben minden komponens benne van. Másrészt a belváros légszennyezésén az is segít ha szénerőműből töltöd, de jól láthatóan az az irány hogy a szennyezőbb erőmű típusokat kiszorítsák a piacról, csak ez nem megy egyik napról a másikra."
A belváros légszennyezésének valóban nem tesz jót a benzinüzemű motorok égésterméke sem, de amíg egyetlen diesel is van az utakon, ami a korom miatt százszor károsabb az ember tüdejének, addig azokkal kéne foglalkozni első körben. A másik meg, hogy tudom mi az irány, de amíg a helyzet olyan gyalázatos egyes helyeken, amilyen, addig nem kellene olyan álszent és felfuvalkodott módon papolni az EV-kről és ördögként űzni a fenntartható gazdasághoz és a tásadalom versenyképes mobilitásához jelenleg még valós alternatíva nélküli belsőégésű motorokat. Mert mondjuk az a szerencsétlen gazdaság esetleg véletlenül bedől (az Ad-Blue villámválság már egy figyelmeztetés volt, érdeklődtem akkoriban logisztikai cégeknél mi van a régi kamionokkal, miért nem kerítenek gyorsan olyanokat, erre mondták, hogy azok sajnos már ki lettek rég tiltva a legtöbb útszakaszról, ezért alig tart már valaki működőképes állapotban belőlük!), vagy az a nyamvadt társadalom kevésbé véletlenül esetleg egyszer fel is lázad ha változatlanul ilyen hévvel szándékoznak átesni a motorháztető túloldalára. Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.02.09. 13:47:48