• Dodo55
    #25
    "Te tényleg nem érted hogy mit jelent a flotta szintű büntetés? Ha gyártasz 1000 elektromos autót, akkor ha eladsz mellé egy 2. tonnás SUV-ot akkor a flottád kibocsájtási átlaga még lehet jó."
    A forrás amit hirtelen találtam régebbi, de ha jól tudom (ígérem, még majd utánanézek) még mindig ez az alapelv van érvényben:
    "Súlyfüggő kibocsátási korlát/Tömeg-egyenérték: Szemben a japán rendszerrel az európai rendelet nem teszi kötelezővé mindenki számára ugyanazt a célszámot, hanem minden autónak saját célszámot határoz meg, a kocsi súlya szerint. Annyival lesz magasabb a kocsira engedélyezett kibocsátás, amennyivel az adott kocsi nehezebb az átlagautónál."

    "Kérem a szabályt ami feljogosít ilyen minősítés megléte esetén hogy ne tartsd be az adott KRESZ szabályt."
    Ilyen én nem mondtam! Azt mondtam, hogy ez kell, hogy megkülönböztető jelzéssel vezethess és hogy a többi feltétel fennállása esetén ez (is) egy valós példa arra, hogy nem mindenkire vonatkoznak egységesen a közlekedési szabályok.

    "Próbálj visszatérni az eredeti elvárásod igazolására miszerint ne tekintsünk homogén tömegnek az embereket, hanem mondjuk azt hogy életszerű az hogy te jobb sofőr vagy te több mint amit megtehetsz" + "Az a gond hogy itt emberekről beszéltünk. Így arra várnám a példád hogy a KRESZ azt mondja hogy te mehetsz gyorsabban"
    Nanana!!! Onnan indultunk, hogy te elkezdtél érvelni amellett az oldal mellett, amely szerint az emberektől gyakorlatilag egységen meg kéne vonni a gépjárművezetés jogát lassan. Én erre jöttem azzal, hogy hibás az érved, ha abból indulsz ki, hogy van kb. pár tízezrelék (nézhetünk valami statisztikát pontosítani, de kb. max ekkora lehet a nagyságrend), aki élete során súlyos baleseteket okoz és miattuk a teljes társadalomnak meg kéne nyirbálni a jogait, ráadásul mindemellett az általuk egy túlfűtött, túlhajszolt, torzító szabályozásokkal teli beteges világgazdaság idején kapkodva alkotott gépekre kéne bíznunk a testi épségüket (azon felül, hogy helyből lelki nyomorba taszítjuk ezzel egy nagyon széles tömegüket).

    Majd arra, hogy megpróbálom felhívni rá a figyelmet, hogy a jogosítványukat sokan nem ám a kínai piacon vették, hanem bármilyen meglepő bizonyították a rá való alkalmaságukat, te rögtön abba kapaszkodsz bele, hogy szerinted én a felsőbbrendűségemet akarom bizonygatni. Bár végülis... Nézhetjük úgy is, igen. Aki tisztán szerzett magának jogosítványt, az felsőbbrendű annál a képességeinek és adottságainak tekintetében, mint akit sokszori próbálkozásra is pl. örökké megbuktatnak. Persze tudom, nem tökéletes a rendszer és nem törvényszerű az sem, hogy 30 év után valaki ugyanolyan figyelmesen és felelősségteljesen fog vezetni vagy hogy minden balesetet jogosítvány nélkül / korrupt úton jogosítványt szerző okozna, de a teljes emberi fajra kiterjesztett degradáló általánosításod, illetőleg az általad támogatott véleményegység ezen általánosítása olyannyira túlzó véleményem szerint, hogy az már az emberi méltóság tiszteletébe gázol bele.

    "Így arra várnám a példád hogy a KRESZ azt mondja hogy te mehetsz gyorsabban, mert jó képességű vagy, míg a másik nem?"
    Szóval ha az előző pontot sikerült értelmezni, akkor ugye már világos, hogy ilyet én nem állítok, ellenben azt igen, hogy én egyáltalánban vezethetek autót, egyesek meg nem, hiszen én a jó képességeimet igazoltam és jogosulttá váltam egy vezetői engedélyre, míg vannak mások, akik pedig nem.

    "Hát pedig ettől még ez demokrácia, ha nem tetszik az adott politikus vagy pártja által hozott törvény akkor ne szavazz rá. Ennyit tud most a rendszer."
    Biztosan nem szavaztam nyugateurópai országok zöld, meg kék, meg szociál és kommunáldemokrata lobbipolitikusaira, sem nyugateurópai országok álkonzervatív megalkuvóira. Mégis folyamatosan ki akarják terjeszteni a hatáskörüket a választott nemzeti kormányok ügyeibe, ráadásul alapvetően egy vámunióról beszélünk, ahol még nevetséges mód akkor is fontosabb, hogy Magyarországot hogy rugdossák vissza a sarokba térdelni, mert veszélyesen jól kezdett működni pont amikor egy csomó más nemzet kezd a saját hülyeségébe belerokkanni, amikor sokkal inkább pl. kezdeni kéne valamit a globális logisztika kapacitásproblémáival, érdekérvényesíteni kéne az aktuális hiánycikkek világpiacán, nem hagyni súlyosbodni az energiaválságot, a teljes közös piacra kiterjedően le kéne törni a fogyasztói árakat a vírus miatti társadalmi veszteségek káros hatásainak enyhítésére és egyéb fontos ügyek amikben felelősek lennének a tagállamok szuverenitása elleni kb. szinte lassan már-már államcsínykísérletek helyett...

    "Nem te vagy a megmondóember aki eldönti hogy mi a jó és mi a rossz."
    Egyetértünk, ezt nagyon gyakran szoktam mondani a munkatársaimnak és az ügyfeleinknek is, meg a szabadidőmben is úgy 4-500 havernak, rokonnak, ismerősnek amikor el akarnak magukkal rángatni mosógépet, kenyérpirítót, gamer laptopot, használtautót, sötétenergiás szúnyogírtót, harcászati bútorfogantyút, bitcoint, napelemparkot venni, vagy lefagyott a gépük, zsarolóvírust kaptak, kattog a földre ejtett winchesterük, levelet hozott a postás, benyelte külföldön az ATM a kártyájukat, esetleg csak hallottak valami furcsa hangot amit nem tudják honnan jött, de én biztos megint rájövök...
    De majd megmutatom nekik legközelebb amit írtál, hátha végre elhiszik

    "A jövő generáció kapcsán arról is beszélünk akik még meg sem születtek. Úgyhogy ez ismét csak egy érvelési hiba részedről."
    Előtte azokról beszéltél, akik gondolnak a még meg sem születettekre. Megint összemaszatolod a mondanivalómat

    "És ha ismét relativizálni szeretnél a 2,5 tonnás autóhoz, akkor ted fel magadnak a kérdést hogy mit mondasz annak a kerékpárosnak vagy buszon ülőnek aki meg rád mutogat?"
    Hogy ne adja fel, mert már nem azokat a sötét időket éljük, amikor ne lehetne bárkinek becsületes munkából Hondája. Mert a kerékpáros fázik és kiköpi a tüdejét az emelkedőn, a buszon ülőnek az ideje a buszhoz van kötve, de nekem nem kell SUV, hogy beengedjenek a másik sávba ha indexelek, sem hogy észrevegyenek és köszönjenek amikor megérkezem és kiszállok belőle

    "Ameddig nem fenntartható módon fogyasztunk addig folyamatosan szűkítjük a jövő generáció hátrahagyott erőforrásokat"
    Hát ezt mondtam én is, hogy ezért nem kéne szén meg gázerőművekről tölteni az EV-ket. Ráérnénk bőven még pár évtizedet a fúziós erőművekig, onnantól úgy is max az átviteli díjat fizetjük majd a villamosenergiáért, mert a termelési költségek fogyasztói szinten kb. mérhetetlenek lesznek, így akkor már ott leszünk, hogy a nagyságrendileg alacsonyabb "hajtási" költségek miatt az is vesz EV-t, aki a mostani kényszerítési kísérletek miatt rühelli. Persze a kutatás-fejlesztés mondjuk nem lehet olcsó, de azt meg a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás jegyében úgy sem lesz morálisan vállalható a fogyasztókra áthárítani.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.02.09. 01:29:13