• Dodo55
    #20
    "Az EU-s szabályozások pont azirányba hatnak hogy büntetik a gyártót ha ilyenekkel tömi ki a flottáját."
    Tényleg? És egész véletlenül a jármű tömegét akkor miért is kell megengedőleg figyelembevenni a képletben?

    A többire pedig azt tudom válaszolni, hogy úgy tűnik nagyon másképp látjuk a világot. Szerinted - ha jól értem - minden embert egyformán tökéletlennek, megbízhatatlannak kell tekinteni, ha erre a társadalom mérhető része példákkal szolgál és a jogaikat ezért (az egyének közti) válogatás nélkül korlátozni kell, minden érintett témában a bizalmat mindenkitől meg kell vonni. Jól értem?
    (Ha már ezzel jössz: https://a.te.ervelesi.hibad.hu/hamis-kompozicio-vagy-felosztas)

    Szerintem meg nincs két egyforma ember és az ilyen szintű általánosítást és az abból származtatott lesarkított gondolatokat az egyik legveszélyesebb mentalitásnak tartom... És igen, ezzel itt kicsit én is érintem már a következő érvelési hibádat, de még nem annyira, amennyire te learrogánsoztál, meg tömegközlekedésre akartál kárhoztatni: https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes

    De pl. a környezetvédelem kapcsán amit a szememre hánytál, arról a #15-ben már leírtam a véleményem. Tehát ha korrektebb módon tennének ezért a célért és nem akarnák a történelmi elnyomásokból felállni próbáló, gazdaságilag egyre bíztatóbban lábadozó társadalmak torkán is mindenáron vérzésig lenyomni a vakon belepumpált milliárdok garantált megtérülése érdekében, akkor rendben, de ez ami jelenleg zajlik, hogy pl. a finom gázokra parkolás közben kormoló (benzinmotorról beszélünk, nem is dieselről!!!) aligpárezerkilométeres Turbósztretifájdindzseksön az EURO6-os, csak mert európai termék és nehogymárnetudja, de az én 21 éves Hondám az meg büdös mocskos EURO3 amit lassan be kéne zúzni, az meg már mellékes, hogy akkor még ennél nem volt jobb norma, de egyébként a nettó kibocsájtását nézve minimális ECU tweakkel elvileg a csodás EURO6-ot is röhögve tudhatná, a rákkeltő kormot pedig még hírből sem ismeri, mint ahogy a legtöbb olyan benzinmotor, amit annak idején még a fogyasztói igények kielégítésére tervezhettek, a kedvező égési jellemzők pedig nem fél éven belül megoldandó szabályozásnak megfelelési élet-halál kérdés tárgyát képezték, hanem a konkurenciával való egészséges és tiszta verseny jótékony eredményeiből születtek. És nehogy már azt meg kelljen magyarázni még ehhez, hogy a siker és elismerés ígérete egy szabad világban sokkal fényesebb eredményeket tud szülni, mint a szabályozások miatt keserű szájjal, sokszor csak az utolsó pillanatokban nagy nehezen kiizzadt, vagy rosszabb esetben kitrükközött épphogymegfelelőség.

    "Hát valóban kényelmes fenntarthatatlan módon égetni az olajat és telibeszarni a bolygó jövőjét."
    Szenet meg gázt égetni bizonyára akkor fenntarthatóbb, amiből ugye kicsit nyugatabbra a mai napig nem kis arányban a villany hajlandó odafeszülni a töltőállomás csatlakozójáig... Vagy hogy egy másik földrészről mondjak egy hasonló példát, amikor megkérdezték a naív újságírók a japánokat, hogy otthon hogyan szerepel az európában most bemutatott Honda e, majd azok kiröhögték őket, hogy mégis hogy képzelik, hogy egy ilyen terméket a hazai piacukon el tudnának adni. Álltak ott értetlenül (hiszen kicsi autó, ami ott fontos a szűk helyek és a fizikai kiterjedésre kivetett adók miatt), mire a japánoknak leesett a 20 fillér és megkérdezték: érdekli esetleg őket egy természetjáró kirándulás Fukusima környékén, hogy megértsék miért is a benzin-elektromos ERS (öntöltő non-plugin) hybrid az ottani társadalom számára környezetbarátként jelenleg egyetlen* elfogadott technológia az európában istenített P(H)EV helyett?

    *a hidrogénhajtás még elég gyerekcipőben jár, nem volt tényező a kérdésben
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.02.06. 23:43:07