defiant9#19
"Ezeket a rendszereket is emberek alkotják, ugyanúgy hibákat visznek bele,"
Ugyanúgy? Kifejezetten valószínűtlen hogy egy ember alkotta gép és egy emberi autóvezető épp ugyanolyan vagy ugyanannyi hibát kövessen el.
"ebben a kontextusban a rendkívüli helyzetek felelős megoldásána"
Ez így cherry picking mivel a valóságban teljes kontextusnak része az is hogy nem csak a nagyon ritka "rendkívüli helyzet" esetén rendelkezel magad hanem bármikor. Ez esetben pedig a rendkívüli helyzet jóságát lerontod azzal hogy egyébként meg hibázgatsz, mert túl nagy szabadságot kaptál. Egyébként az átlagember kifejezetten nem jó kritikus helyzetekben időnyomás alatt optimális döntést hozni, sokkal inkább reflexszerű félrerántom a kormányt, rátaposok a fékre(amiből lehet hogy néha a gázpedál lesz a stressz hatására) megoldásokat alkalmaznak. Nem feledve hogy a figyelmetlenség a legfőbb gyengénk, sok hibát épp rendkívűli helyzet miatt követjük el, de ezzel nincs nagyon mit kezdeni nem lehet mindenki profi pilóta, ellenben a szoftverben elég 1x javítani a hibát azt minden használó jármű megkapja. Ez a tanulási folyamat az alapvető gond az emberekkel, a sokaság szintjén folyamatosan újratermeljük ugyanazon hibáinkat, min nem tudunk fejlődni, a technológia ami tud.
"Egyrészt ezek és a környezetvédelmi szabályozások egyre vállalhatlatlanabb újautó árakat szülnek"
Hát valóban kényelmes fenntarthatatlan módon égetni az olajat és telibeszarni a bolygó jövőjét. Ez egy arrogáns attitűd, ami a jövő generációk dolgát nehezíti meg. Igen, a környezetvédelem pénzbe kerül, megértem hogy nem szeretnéd megfizetni, de nem kötelező (drága) autót birtokolni, lehet járni tömegközlekedéssel.
" akkor a bunkó SUV-kat el kell felejteni és helyette hosszú"
Az EU-s szabályozások pont azirányba hatnak hogy büntetik a gyártót ha ilyenekkel tömi ki a flottáját.
Az tárgyi témát érintő szabályozást alapvetően nem a károsanyag kibocsátás amik drive-olja, de az is tény hogy 80km/h-nél jobbak a kibocsájtási számok mint mondjuk 90-nél, de az energiák is kisebbek, és a lassú döntésű ember számára adott reakcióidő is nagyobb. Emiatt - függetlenül a töréstesztek eredményétől - az önrendelkezés csökkentése javítani fogja a baleseti statisztikákat.
"Ezt nem értik látom sokan."
Azt akarod állítani ezzel hogy az emberek soha nem szegik meg a sebességkorlátozást, csak vészhelyezetben? Nagyon remélem hogy nem. Ez ismét csak ordas nagy cherry picking hiba lenne.
"Jogilag amúgy meg csak megsúgom annyira"
Felesleges megsúgnod, ezt én is tudom. A baleseti statisztikák azért ramatyok mert az emberek szabadsága miatt kialakulnak a vészhelyzetek, nem arra kell építeni hogy majd valami bravúrral megoldjuk, ahogy írtam erre sokunk képtelen.