• defiant9
    #16
    "addig senki se akarjon rákényszeríteni semmiféle önrendelkezést csorbító szabályozást"
    Ezzel az elvvel a gond az hogyha autóba ülsz nem csak a saját életeddel játszol hanem másokéval is, kaptál tőlük erre felhatalmazást?
    Hiába képes az autód 200-al menni, ezen 'önrendelkezési jogod' meg van vonva jelenleg is mert ön és közveszélyes.
    A közúti közlekedés egy veszélyes üzem, ahol az ember folyamatosan bizonyítja hogy nem képes a balesetmentességre, a gép abban más hogy elvi szinten - hosszútávon - képesek leszünk elérni a szinte teljesen balesetmentes állapotot, minél hamarabb lépünk erre az útra és minél gyorsabban haladunk rajta végső soron annál kevesebb áldozata lehet a közúti baleseteknek. Az optimumot kell megtalálni a fejlődés sebességében és a felvállalt kockázatban, azonban jelen állapotban úgy tűnik hogy a + technológiák már javítják a baleseti statisztikákat.

    "egyelőre úgy tűnik nyugateurópában valahogy sikerült az embereket eléggé elkábítani ehhez"
    Nyugat Európa közlekedési kultúrája folyamatosan a keletiek előtt jár ezen a téren, de szerencsére minden országra elmondható hogy a helyzet jó irányba változik, többek között azért mert technológiailag egyre biztonságosabbak az autók és egyre több 'önrendelkezési jogot' vesznek el pl. a sebességhatárok lefelé tolásával.
    Mortality (road deaths per million inhabitants) in 2020 (with mortality in 2010 for comparison)
    Ebben szerencsére elég egységes az Európai Parlament egésze:
    MEPs have endorsed the overall EU strategy, with the headline targets to cut serious injuries and deaths by 50% by 2030, along with the vision zero and ‘safe system’ approach.