• NEXUS6
    #29
    Látom itt is újra és újra ugyan azt a szájkarate taktikát húzod elő.
    A linkelt anyaggal nem foglalkozol, max a szerzőjét ekézed, nem feltétlenül a témához kapcsolódóan, úgy csinálsz mintha nem szerepelnének benne adatok, letagadod őket, és ha egy kicsit értelmezve, gondolkodva kéne a te adataidhoz illeszteni, annak csökönyesen ellenállsz, mint a csacsi, vagy a 8 osztályt végzett harmadikos Órsós Napoleonka.

    De hogy a témáról is beszéljek, a cikk szerint, amit neked valamiért nem sikerült értelmezni, ezért a gyengébbek kedvéért az az csak neked, most leírom, hogy abban mi az isten is szerepel. Bemutatom, hogy az Autopilot múködésében mutatkozó látványosan kedvező adatok valójában csak látszólagosak és valszeg valójában nem jobbak, mint az emberi sofőrök eredményei.
    Lássuk tehát részleteiben:
    1. Az általad linkelt diagram is mutatja, hogy a Tesla sem objektív, sem szubjektív tényezők miatt nem átlagos amerikai autó, és ebbe még nem vettük bele az Autopilot-ot sem, hiszen az átlag NHTSA adathoz képest is itt 2-4X jobb értékeket mutat. Ez több tényezőre vezethető vissza:
    -Ennek objektív okai: nem egy tizen akárhány éves átlag amcsi kocsiról, hanem újabbról az átlagnál jelentősebb jobban felszerelt és annál jelentősen jobb műszaki állapotban levő járműről beszélünk.
    -A szubejektív okait is taglaltam, mégpedig hogy a Tesla tulajoknál valszeg alulreprezentáltak azok a rétegek, akik amúgy a balesetek nagyrészét okozzak, fiatal gyakorlatlan vezetők, rossz műszaki állapotú járművekkel, illetve idősek, akiknek az érzékszervi, kognitiv képességei korlátozottak.
    Ha a fentieket figyelembe vesszük akkor értjük, hogy miért mutat jobb statisztikát a Tesla önmagában, ami azonban valszeg nem tér el jelentősen bármely más hasonló paraméterű járműtő, hacsak persze a fenti tényezőkkel ellentétben nem hiszünk Musk csodatévő képességében és a Tesla logó/pecsét mágikus erejében.

    2. Az Autopilot tehát ugyan a számok szerint akár 10X kedvezőbb értéket mutat az átlag értékhez, azonban az ember vezette Teslához képest "csak" 4-5X jobb. Hát ez is hatalmas különbség nem? Hát nem!
    - A cikk taglalja, hogy honnan is van a Tesla jelentős mennyiségű megtett km-e? Hát elsősorban a hosszszú, hosszú, egyenes amerikai, az európaihoz képest kevésbé zsúfolt autópályákról, ahol esetleg 500 km-enként találkozol egy prérifarkassal és a legnagyobb gond, hogy elalszol, márpedig az Autopilot nem alaszik el! ;)
    Igen ám, de a fenti, nem túl komplex közlekedési szituációt jelentő környezet az átlag statisztikákban is csak a balesetek kevesebb, mint 20%-át képviseli!
    - Az viszont egy homályos terület a Tesla baleseti adatait illetően, hogy az adott baleseben mennyire is érintett az Autopilot. Mondhatjuk, hogy egyszerű, hiszen megnézik, hogy be vagy ki volt kapcsolva? Igen, de mikor kapcsolt ki, közvetlenül a baleset előtt, gyak okozva, de az emberre háratva a felelősséget? Több másodperccel korábban, amikor az sofőr már nem tudott képbe kerülni és beavatkozni, vagy egyszerűen észre sem vette, hogy kikapcsolt?
    És hoppá, ha ezeket is figyelembe vesszük látható máris, hogy a jelentős különbség szinte el is tűnik, pont úgy mint a korábban beszúrt linkemben szereplő diagramban.

    A fentiekből triviális módon következik a válaszom a kérdésedre, hogy miért engedik az embereket az utakra? Had válaszoljak kérdéssel:
    Talán mert nincs jobb? ;)

    Szal gratulálok! Reméltem nem kell ezt így szájbarágósan elmagyaráznom tudsz értelmezni egy angol nyelvű cikket, sajna nem sikerült megúsznom! XD