• kvp
    #23
    "Az optimalizalt forgalom az úgy fog kinézni, hogy tömegközlekedés. Nemá majd mindenki behajthat az önvezető autójával a sétáló övezetekbe miközben már nálunk is elindult arról a beszéd, hogy valahogy le kellene csökkenteni az agglomerációból érkező forgalmat mert a városban az autók miatt egyszerűen nem lehet létezni."

    Ha van penzem onvezeto autora, akkor nem fogok masokkal tomegkozlekedni. Ha elektromos az auto, akkor siman bemehet a varos hatraban egy alagutba es csak kiszallok az irodaepulet parkolojaban a leszallasi ponton, az auto meg elmegy magatol valami minusz X-edik szinti automata toltore. Aztan amikor hazafele kell, akkor csak summon es mire leerek a lifttel a beszallasi pontra mar ott van. Egyebkent jobb cegeknel van a vezetoknek valet parking, szoval most egy ember csinalja ugyanezt.

    Ertem, hogy van egy par ember aki szeret vezetni, de ha minden jarmu teljesen automatikus, akkor az autok az autopalyan 130 mellett is mehetnek 10 centire egymastol kilomteres sorokban, nem lesz belole rafutasos baleset. Ezzel az ut kapacitasat is nagymertekben meg lehet novelni, ami varosban pl. a dugok csokkeneset eredmenyezne. Mintha egyetlen hosszu csuklos villamos lenne a lampanal megallo sor, egyszerre gyrosul a zoldnel, kozben vegig centikre egymastol a lokharitok. Az egyetlen feltetel, hogy minden erintett autonak teljes mertekben kozponti iranyitas alatt kell lennie. Plusz igy egymasnak is tudnak szolni a kocsik, tehat ha az egyik (mondjuk egy parkolo vagy szembe jovo) meglat egy gyereket/macskat aki rohan ki egy kocsi mogul, tud szolni a masiknak ami eppen arra jonne. Ezzel elkerulheto, hogy setatempora lassitsanak a kocsik varosi ovezetben. Az automata autok fontos szempontja, hogy feltetelezik, hogy az emberek megprobalnak elejuk lepni, mig az emberi vezetok tobbnyire feltetelezik, hogy nem lepnek hirtelen elejuk. Aztan ha megis, akkor elutnek valakit. Ez az emberi viselkedes hibaja, amit vagy jogi vagy muszaki modon lehet korrigalni. (jogi: akkor is jogositvany vesztes ha a gyalogos volt a hibas, muszaki: csak automata autok hajthatnak be a varosba)

    En szemely szerint at automata elektromos autok elterjedesevel az autobirtoklas novekedeset varom, mert eddig csak a ket elovarosban lako szulonek volt kocsija, most mar a gyerekeknek is lehet sajatjuk. A varosi szegenyek meg eddig se rendelkeztek kocsival vagy ha igen, akkor max. az utcan parkoltak. Szoval szerintem a gazdagabbak kozott noni fog az autok szama, a szegenyebbeknel a magasabb arak miatt csokkenni. A hasznaltautok szama pedig nagymertekben vissza fog esni, mert a legtobb elektromos auto olyan mint a telefon, amire hasznaltta valik, addigra eppen mehet is ujrahasznositasra.