• RJoco
    #9
    Hehe.
    Pár dolog így a lábjegyzetbe.
    Többféle gyártótól használnak alkatrészeket. Ez nem meglepő. Főleg a jelenlegi helyzetben.
    Könnyen lehet, hogy a tekercsbe fordítva volt betéve az alkatrész. Ezt senki nem figyelte, mert miért tenné (alkatrész adatlapja általában mutatja, de a fenti videóban erről nem kaptunk infót), így a gép bár jól ültette be, mégis rossz lett. Az nem volt egyértelmű számomra, hogy vajon csak ebbe az egy pozícióba ültették vagy nem. Bár esélyes, hogy csak ebbe.
    Az AOI (Audio Optical Inspection) pedig beállítás alapján nézelődik. Lehet, hogy erre az alkatrészre nem volt beállítva. Egy ekkora panelnál nem feltétlen néznek mindent. Kisebbnél sem mindig. De az is lehet, hogy sok gond volt vele és úgy beállították, hogy a tényleges gondot már nem látta.
    Egy ilyen lapnál senki nem fog nekiállni szemrevételezni az egész panelt. Erre nincs lehetőség. És az operátor is simán továbbküldhette a rosszat, mert épp rossz napja volt vagy kevés volt az ember és nem volt ideje.
    Egy ilyen szintű panelnál, ahol ennyi az alkatrész és sok a kicsi, az ICT (In Circuit Test) nem feltétlen lehetséges. A teszt lényege az lenne, hogy az összes mérhető alkatrészt leméri. Tranzisztor, dióda, kondenzátor, ellenállás. De ehhez kell egy csomó tesztpont is.
    Az FKT csak a funkcionális működést vizsgálja. Ez a műveletektől és bonyolultságtól függően fél perctől több percig is eltarthat. Autóelektronikánál akár órákig, különböző fokozatokon. Ez szórakoztató elektronika, szóval nem olyan magasak a minőségi és megbízhatósági kívánalmak. Ráadásul abban a pár percben, amíg fut a teszt, kibírhatja az alkatrész. De operátori hiba itt is előfordulhat, ha a rendszer engedi. Mondjuk szerintem nem engedi.
    Amikor tönkrement a kondi és elkezdett áthúzni, akkor leterhelte az IC-ket, így azok kigyulladtak. Nem kell oda semmilyen extra védelem. Vagy az IC-ben szokott benne lenni vagy megfelelő hűtést szoktak neki biztosítani normál körülmények között. Jelen esetben nem beszélhetünk normál körülményekről. Tervezési hiba akkor lenne, ha normál körülmények között, vagyis helyes polaritású kondi mellett gyulladna ki.
    Egy tekercsen akár 10000 alkatrész is lehet. Ez nagy alkatrész, talán kevesebb volt rajta, csak pár ezer.
    Tekercset fordítva nem lehet felfűzni. Mivel gyártottak már jó példányokat, így nehezen elképzelhető, hogy beletúrtak volna a programba menet közben. Az ilyen hibák a gyártás megkezdésekor szoktak előfordulni rossz programozás miatt, nem gyártás közben.
    Utoljára szerkesztette: RJoco, 2022.01.01. 01:50:06