• kvp
    #3
    "Csak lehet hogy Nyugat-Europaban mar nem ad megfelelo utazasi komfortot a csigatempora kiepittet bekebeli mavos infrastruktura"

    A gond ott van, hogy a jelen kor modern technologiai mellett nem lehet hosszutavra tervezni, mivel minden elavul 3-5, de max. 10 ev alatt. A francia TGV-k rendszere (TVM) vagy a magyar EVM fel evszazada kepes volt megbizhatoan mukodni. Mindketto az 1922-es Union Switch and Signal fele sinbol torteno jelfeladasos, sinaramkoros vonatdetektalasos technologia elveire epul. Az ETCS3 talan mar teljes mertekben ki tudja ezeket valtani, valamivel kevesebb komponenssel. Viszont ha nem 50-100 evente hanem evtizedenkent kell cserelni a rendszert, akkor osszessegeben sokkal dragabb lesz es mivel az atallas nem tortenhet az egyik naprol a masikra, ezert ez tobb rendszer vegyes hasznalatat jelenti. A modern 3-5 eves termek ciklusok viszont biztosan tul rovidek nagymeretu infrastrukturak eseten. Meg merem kockaztatni, hogy meg a 10 ev is keves.

    A vasuttol elvonatkoztatva, egy rakat auto es haszongepjarmu feldelzeti rendszere hasznal 3G-t. Ezek a jarmuvek elektronika csere nelkul elvesztik a halozati kapcsolatukat, ami jobb esetben csak a riasztorendszert es a navigaciot erinti, rosszabb esetben a flottakezelo rendszer valik hasznalhatlanna. Sok jarmuhoz nincs gyartoi cserepanel, igy ezen jarmuveknek megszunik a gyartoi support-juk. Raadasul tobb kevesebb mint 3 eves jarmu van a listan.