• zetortraktor
    #8
    "minél kevesebb erőbedobással, minél biztosabban, minél nagyobbat kaszáljon. Pont."

    Általában nem szokásom laikusok marhaságait javítani, és az ilyen vitákat mindig érdekes olvasni, főleg, hogy az amatőrségek fel is dobják őket, de ez eléggé bődületes. Mármint a nagy kaszát aláírom. Nem nagy vasziszdasz persze, hogy valaki ráeszmél, hogy jé, egy ember vagy egy cég minél több pénzt akar szerezni - te talán nem? És még az is lehet, hogy jobban szereted, ha kevesebbet kell dolgozni ugyanannyiért, mintha többet. De az azért megmosolyogtató, hogy valaki Hollywoodot kevés erőbedobással vádolja. Mennyi ideig készülnek a filmek? Mennyi ideig fejlesztik őket? Mennyit dolgozik egy rohadt szkripten egy író? Ezt a Mátrixot is minimum 3-4 éven át fejlesztették, több, mint 20-szor írták át a forgatókönyvet, hogy aztán hónapokig folyjon a produkció előkészítése, hogy aztán napi pár másodperc hasznos anyagot forgassanak, pedig a szappanoperák napi 50 percet is lazán felvesznek.

    Épp az a lényege Hollywoodnak, hogy a nagy kasza reményében hihetetlenül sokat dolgoznak. Csak nem egy ember dolgozik sokat, nem egy ember szakad meg, hanem kurva sok ember. Más kérdés, hogy a legtöbb író 10-20 évet is lehúzhat úgy, hogy csak a kukának ír forgatókönyveket, mert abból is elég jól meg lehet élni, csak ugye hiába vesznek meg valamit, attól még minden 20 megvásárolt projektből 1, ha elkészül a fejlesztése végén, a többiből nem lesz semmi. (Szerintem még olyan is van, aki azt hiszi, hogy egy író egy filmes szkripten dolgozik egyszerre, és nem 10-15 projekten.)

    (De komolyan, nem kell ahhoz túl nagy agy, hogy lássa az ember, hogy épp azért, mert akkora összegeket fektetnek be, akkora a kockázat, alaposan megválogatják, hogy mire szánnak ennyi pénzt, és elég komoly meló több száz ember részéről, hogy elkészüljön valami nagyon jó.)
    Utoljára szerkesztette: zetortraktor, 2021.12.09. 08:38:35