• kvp
    #7
    "fúziós erőműre van, részecskegyorsítóra is, űrkutatásra is"

    A fuzios eromuvet evtizedek ota epitik es mar most ismernek legalabb egy tucat komoly tervezesi hibat. De visszabontani, ujrakezdeni nem fogjak, mert kifizetohely, ahol nem a jo minoseg hanem a minden allamnak jusson a penzbol elv szerint dolgoznak. Raadasul idokozben vannak jobb szupravezetoink is, megis egy 30 eve elavult megoldas szerint dolgoznak, mert meg 30 evig szeretnenek ebbol megelni, amikor megint terveznek egy ujat. Igy lehet 100 ev alatt elerni azt, amit egy profitorientalt ceg 2-3 ev alatt hozna ossze.

    Az urkutatas joreszt megallt. Az olaszok csodben, a franciaknal a minimalis allami megrendeles sincs meg az ariane-ra, hogy legalabb ne kelljen kirugni a munkasokat. A fejleszteseket teljesen leallitottak, az urhajok (ATV-k) gyartasat is. Ez az iparag joreszt kifujt.

    A fenti szemlelettel meg a commodore 64-nel jarnank ma is, mint csucstechnologia. A felvezetogyartasban egyszeruen nem lehet versenykepes senki ilyen lassu es pazarlo fejlesztesi es gazdasagi modellek mellett. A vilag egyszeruen elhuzott Europa mellett. Nem veletlen, hogy mar nincs egy techceg sem Europaban. (Az ARM az brit, de oket is eladtak.) Az elektromos atallassal pedig az autoipari cegeknek lesz annyi, mert nem tudnak fejleszteni az elektronika teruleten. Ekkor jon jol, hogy Kinaban egy allamon belul van az aksi gyartas, a chipgyartas es az autoipar is, tudjak egymast segiteni. Az amerikai cegeknek legalabb volt sajat tokejuk es eszuk idoben fejleszteni, igy jelenleg meg nincsennek lemaradva Kina mogott. Marmint nemelyik amerikai cegnek, az intel ugyanugy toke es kutatasi eredmenyek nelkul all mint ahogy pl. a nemet autogyarak.