• kvp
    #7
    "A régi autógyárak most állnak át elektromosra, ahogy kijönnek az első 2-3 használható modellel, a Teslának reszeltek."

    Kerdes, hogy a regi nyugati autogyaraknak van-e eleg tokejuk es szellemi tudasuk a fejlesztesekhez. Egyreszt ott van az aksi feljesztes es gyartas kerdese, ugyanis aki tud sajat aksit gyartani, az gyart sajat autot is kore, nem lesz beszallito. Ez az Apple legnagyobb gondja jelenleg. A regi autogyarak jelenleg nem rendelkeznek sajat aksi gyarto kapacitassal es amennyiben ezt nem tudjak technologiailag es tokebefektetesben osszehozni, akkor eselytelenek meg a kinai cegekkel szemben is. (lasd pl. BYD) A Teslanak van ra tokeje, a kinai cegek meg kapnak ra allami tamogatast. A nagy autogyarak honnan sereznek hozza toket? (foleg ugy, hogy az eu-ban elevileg nem is lehet a magancegeket allami penzbol tamogatni, ezert vannak a kinaiak elonyben veluk szemben a belso EU-s piacon is)

    Szerintem ha nem lep az EU es szegi meg a sajat allami finanszirozasi torvenyeit, akkor a kinai cegek egymas utan fogjak felvasarolni a regi gyartokat (kinai allami penzbol) es akkor olyan lesz a helyzet, mint a mobiloknal most. Van az Apple es vannak a kinai es koreai gyartok. Autogyartasban pedig lehet pl. a Tesla vagy helyette az Apple es a kinai/koreai gyartok. Ha a nokiat (finn), ericsson-t (sved), a simenens-t (nemet), meg az acatel-t (francia) hagytak veszni a mobil piacon, akkor a francia es nemet autoipari cegeket is hagyni fogjak. (a svedeket mar megvettek a kinaiak, az olaszokat meg szetosztottak a tobbi gyar kozott) A kerdes, hogy a regi nagy mobiltelefon gyartok miert vereztek el az Apple-lel es az azsiai gyartokkal vivott harcban? A masik kerdes az, hogy miben ter el a regi nagy autogyarak helyzete a regi nagy mobilgyartoketol?