• kvp
    #17
    "Ha lenne nagy volumenben gyártható, de olcsó aksi, már holnap át tudnánk állni."

    Erre jok pl. a vasoxid aksik. Tobbfele valtozat letezik, van sima legkori levegot hasznalo valtozatuk, van elektrodakent sosvizet hasznalo valtozat, van kvazi elektrodamentes vasoxidos oldatot hasznalo valtozat (ez inkabb egy uzemanyagcellara haszonlit es kutrol is tankolhato, csak tankolaskor le kell ereszteni az elhasznalt rozsdas vizet).

    Igazabol maga a fem-oxigen technologia nem annyira uj, a szen cink elem pl. eleg regi csak nem volt tul nepszeru az elmult evekben, mivel az aksi legtobb kereskedelemben kaphato valtozata nem toltheto hazi korulmenyek kozott. (kemiailag egyebkent tolthetoek lennenek ha mas lenne az cink elektroda fizikai kialakitasa) A technologia egyebkent 1866 ota letezik.

    Egyebkent volt egy idoszak meg a belso egesu motorok elott, amikor pl. New York-ban minden taxi elektromos meghajtasu volt, kiepitett utcai toltohalozattal. Mukodott, csak eppen 2x annyiba kerult uzemeltetni mint a benzines jarmuveket es sehol sem volt vezetekes aram videken, ezert elvetettek a technologiat.