• kvp
    #14
    "A Tesla jelenleg egy ipari techulladék. Saját használói szerint nem meg bízható. Ültetek már Teslában? Fapad. High-tech fapad,"

    Mint az Apple iphone-jai. Es megis azt veszik. Annyi a kulonbseg, hogy a Teslanak meg egyelore nincs is nagyon alernativaja, de nemsokara lesz egy rakat olcsobb azsiai es akkor ahogy a tobbszazezres iphone helyett is vehet az ember par tizezres androidost, ugy a draga Teslak helyett is lesz tizedannyiert olcso kinai. Es akkor vagy megveszi valaki a nepszeru autot (Tesla vagy Apple) vagy vesz valami azsiai cuccot, ami olcso es mukodik. A nemet es francia autogyaraknak nem nagyon latom a piaci rest. Max. betiltani lehet az azsiai importot, de akkor telefonbol, meg minden masbol is gyartani kell sajatot, mert Kina embargora mindig (azaz jobb esetben csak) embargoval valaszol.

    "Szerintem a teljesen elektromos hajtás tömegessé válása pillanatnyilag inkább utópia, mint valóság. Csak gondoljon mindenki a jelenlegi energia krízisre. Inkább van alapja a hibrid rendszereknek és a hidrogén használatának."

    Ahogy az orszag varhatoan jovendo miniszterelnoke mondta, hogy ha nincs eleg penz energiara, akkor kevesebbet kell autozni (futeni, enni, stb.). A hibrid rendszerekhez benzin vagy foldgaz kell es az uj europai poltikai rendszerben varhatoan mindketto luxuscikk lesz. Az uj nemet kormany pont most fog hatalomra lepni es ok elszant kornyezetvedok, meg az allampolgaraik elete es az iparuk lete aran is. Nyugaton ezt szavaztak meg az emberek es itthon is varhatoan ezt fogjak tamogatni az Europai Egyesult Allamok hivei. (azaz a foderalistak)

    A hidrogent meg jellemzoen foldgazbol allitjak elo, a benne levo szen "elgetesevel", szoval jelentosen rosszabb a hatasfoka mintha kozvetlen foldgazt hasznalnanak a kocsiban. A tiszta, vizbol bontott hidrogenhez meg tobb elektromos energia kell mintha azt kozvetlenul az elektromos autoba toltenenk.

    Az elektromos autozasnak nem nagyon maradt alternativaja. Ha 4x annyiba kerul az aram, akkor vagy negyed annyit autoznak az emberek vagy keresnek mas alternativ modot. Akinek meg nem telik uj elektromos autora, az valaszt mas kozlekedesi modot. (gyalogol, biciklizik, elektromos rollerezik vagy tomegkozlekedik)

    Csak akkor maradhat a mostani aron az "olcso" autos kozlekedes, ha az allam ki tud epiteni elegseges olcso elektromos kapacitast, olcso ejszakai arammal, amivel otthon tudnak tolteni az emberek. (aki kozteren parkol, az meg a kozteri 230V-os toltofejekbol) Ehhez Paks 2 es 3 is kelleni fog, mivel annyi megujulot nem tudunk telepiteni a hatarokon belul, amennyivel a szukseges 4 uj reaktor kapacitasat ki lehetne valtani. (es melle persze kell az osszes telepitheto megujulo _IS_, mert magaban Paks 2 es 3 is keves lesz) Varhatoan atomenergia nelkul a sajat auto birtoklasa itthon luxus lesz. Tavasszal mindenki valaszthat milyen jovot szeretne, de biztosan zold lesz, csak kerdes hogy piros-feher-zold vagy sotetkek-sotetzold. :-D