• asgh
    #12
    Több dolog is keveredik itt:

    1. zöld energiára váltás
    2. az atomerőművek biztonsági kockázatai
    3. elektromos meghajtásra átállás környezeti hatásai

    A németek az atomerőműveik leállításával a biztonsági kockázatokon javítottak a zöld energia _kárára_, azaz Németország (ironikusan a zöldek hozsannázásától kísérve) politikai okokból tett egy nagy lépést _hátrafelé_.

    Ezt viszont semmi értelme ellenérvként felhozni az elektromos autózással szemben, mivel az nem az elektromos energia termelés módozatairól szól, hanem hogy míg elektromos meghajtás esetén van lehetőség az energiatermelés módjai között válogatni, addig a közvetlenül a járműben elégetett olajszármazékok esetén nincs.

    Tehát ha egy állam úgy dönt, hogy növeli az atomenergia vagy a megújulók arányát a fosszilis energiahordozókhoz képest, akkor annak előnyei az elektromos autóknál azonnal jelentkezik, míg ha továbbra is mindenki benzint éget a kocsijában, akkor kevésbé. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy az autóiparban átlag 50 év kell, mire egy új technológia széles körben elterjed, akkor nem nehéz belátni, hogy a 25. órában vagyunk.