• t_robert
    #7
    Ezek persze nem interkontinentális rakéták. Azok kilövés után felmennek akár 1500-2500 km-es magasba egy parabola pályán. Ezeket mikor kilövik úgy 100-150 Km-es magasba repülnek fel. majd onnan lejjebb süllyedve vélhetően a rakéta hajtómű helyet valami torlósugaras hajtóművel repülnek. És azzal tartják a 5-szörös hangsebesség feletti tempót. A torlósugaras hajtómű előnye, hogy szemben a rakéta hajtóművel nem kell magával vinni az üzemanyag mellett az oxidáló anyagot is.
    Nagyjából a 50-70 km-es magasságon. Majd a cél fele közeledve csökken a magasság és a sebesség. Sűrű légkörben nem lehet hiperszonikus sebességgel repülni. A nagy hatótáv és sebesség és a vegyes rakéta és torlósugaras hajtómű miatt viszonylag böszme nagy rakétákról van szó. Ami megkönnyíti az észlelését a radarokon. Az egyetlen előnye hogy pár perccel előbb éri el a célt, mint a hagyományos ballisztikus rakéta. vagyis kevesebb idő marad az elhárításra. Persze egy fejlett ország, mely rendelkezik megfelelő közepes vagy nagy magasságú légvédelmi rakétával képes eltalálni szemből egy közeledő 5-8-szoros hangsebességgel közeledő rakétát egy 3-szoros hangsebességgel repülő légvédelmi rakétával is. Vannak olyan rakéták, melyek nem is felrobbantják, hanem leütközik a célpontot. (egy élesített nukleáris) rakétát nem annyira jó ötlet felrobbantani hátha beindul az egész a robbanástól. Vagyis ma már olyan fejlett az elektronika és a programok, hogy az egymáshoz képest többszörös hangsebességgel haladó rakétákat ütköztetik. Vagy ott az izraeli védelmi rendszere a Vaskupola, mely beméri és eltalálja 97-98%-os valószínűséggel a 10 centi vastag és 1,5 méter hosszú vascsőből álló barkács rakétákat is. (bár az kis hatósugarú rakéta rendszer) Szóval egy 10-15 méteres több tonnás rakétát még könnyebb bemérni és eltrafálni. Hiába repül gyorsabban, mint a szokásos rakéták. Persze, ha utána kéne lőni nem szemből, akkor már gondok vannak, ha a légvédelmi rakéta nem éri utol a célt. :)