• t_robert
    #1
    A probléma akut jellegét jól mutatja az a tény, hogy egyszerűen nincsen elég járművezető a nyugati országokban a folyamatos áruszállítás stabil fenntartásához. A probléma súlyát jol mutatja az angliai üzemanyag hiány a kutaknál. De más fejlett országok is küzdenek a problémával. Nincsen kellő számú sofőr, aki vigye a szállítmányokat. A vasúti szállítás se oldja meg a kérdést, hiszen egy szállítmányt akkor kétszer kell felpakolni és lepakolni. Elvégre el kell kutatni a vasúthoz, majd a célállomás közelében a vasúttól a végső rendeltetési helyére. A hajó vagy más konténeres szállítmányozás is igényli a közúti szállítást. Szóval erősen növekszik a gyakorlati igény valamiféle automatizált szállításra a minél kevesebb emberi közreműködéssel. Rész megoldást jelenthet ha egyfajta konvojba állnak össze a szállítmányok és csak a legelsőt vezeti ember a többi kamion automatikusan követi az elsőt. persze mondjuk egy 10 kamionból álló szorosan egymást követő kamionok más problémákat vetnek fel a közúton a foglomban. Senki nem kerülget szívesen a közúton mondjuk egy 300 méter hosszú gépkocsi konvojt. :) De ha nincsen elég ember a szállításhoz nos marad az automatizálás valamiféle megoldása. Egyre inkább egy olyan szükséghelyzet, ami ki fogja kényszeríteni a probléma valamilyen megoldását.