asgh#8
Ez nem oldható meg cloud alapon és nem hardver erőforrás kérdése.
Egy MMO-ban jellemzően "realmok" vannak, amik nem csak x játékos technikai lekezeléséről szól, hanem közösség építésről, gazdaságról, stb.
Ha egy játékot belőnek mondjuk 3-4000 fős realmokra, akkor a pénz ki- és beáramlása, a grindelhető cuccok értéke is arra van belőve.
Mert ha mondjuk azt szeretnék, hogy egy tárgy csak a játékosok legelkötelezettebb 5%-ának legyen meg, akkor a dropratet is a játékosok számához kell igazítani, mert ami 4000 játékosnál 1:200-hoz esély, 40000-nél már 1:2000-hez lesz.
Ezeket nagyon nehéz dinamikusan kezelni, mert az egyén szintjén úgy jelenik meg, hogy random változnak a játékszabályok és mire leöl 200 db. vaddiszót, hogy megszerezze a gyémánt agyarat, addigra kiderül, hogy jah de közben még beloggoltak tízezren és a szint 800-al emelkedett. Más meg ott rohangászik ugyanazzal a cuccal, mert neki még elég volt a 20.
Na most ha elindulsz sok ezer realmmal, aztán a kezdő játékosok 70%-a lelép, akkor az a maradék 30% szét lesz szórva egy csomó "halott" realmban, ami öngerjesztő folyamatot indít el: minél többen hagyják el a játékot, annál jobban romlik a maradók játékélménye, ezért közülük is többen lépnek le, és így tovább. Ezért nem lehet csak úgy nekiindulni több realmmal, amikor nagy a kezdeti lelkesedés.
Persze létezik olyan MMO is, amiben egyetlen realm van, pl. az EVE-Online, de azt a kezdetektől úgy kell megtervezni és a középkori fantasy stílusú játékokat elég nehéz ilyen módon kezelni, mert mondjuk egy erdőbe vagy barlangba nem rakhatnak be több tízezer játékost, míg mondjuk az űrbe igen.