• kvp
    #5
    A MOL ket iranyba is probalkozik. Egyreszt biouzemanyagokkal, amik nem annyira uzemanyagkent, hanem inkabb bio muanyagok eloallitasara johetnek nagyon jol, ugyanis a koolaj kivaltasaval a muanyagok eloallitasa is megszunik, marpedig a MOL legnagyobb feladata a magyar muanyagipar ellatasa. Az elektromos autokban konnyu kivaltani a belso egesu motorokat, de ugyanugy muanyagbol van a legtobb alkatreszuk (es nem csak a belso burkolatok, de minden aramkori szigetelo is). A magyar beszallitoipar pl. pont ezen a teruleten a legjobb.

    Szoval a magyar auto osszeszerelo iparnak teljesen mindegy, hogy magyar gyartasu belso egesu motorokat vagy magyar gyartasu aksikat szerel be a magyar gyartasu muanyag alkatreszek melle, a lenyeg, hogy itthoni beszallitokkal dolgozzanak. Ehhez pedig olcso nyersanyag es energia kell es itt jon be a MOL, meg a paksi eromu.

    Tehat egyreszt ki kell valtani a szeneromuveket, ez itthon mar joreszt megtortent, masreszt ki kell majd valtani a foldgazos cogeneration eromuveket, ezen meg dolgozni kell, harmadreszt meg kell 3-4x-ezni a villamos energiatermelest, ehhez vagy lecsepezik a fel orszagot napelemmel vagy kell meg Paks II. es III. is, a megujulok melle. Egyebkent mar sok foldgazos tavfutomuben telepitettek villanykazanokat is, szoval keszulnek az elektromos atallasra. (amikor a tavho is paksi arambol jo majd)