• kvp
    #4
    Idaig Nikola Tesla otlete volt a legjobb. Az atviteli tornyai UV fennyel vilagitottak volna meg a levegot, hogy az konnyebben ionizalodjon. Ez ket elonnyel is rendelkezik, egyreszt konnyebb iranyitott modon energiat atvinni rajta, masreszt ha eleg eros a sugarzas es megfelelo frekvenciara van hangolva az elektromos halozat, akkor a Fold vedoburkat is le lehet bontani vele, aminek hatasara a napszel el tudna jutni felszinig, amit megfelelo eszkozokkel ugyancsk elektromos energiava lehet alakitani, igy nyerve kvazi ingyenes energiat (ez eleg magas naptevekenyseg eseten egy hosszu tavvezekekben magatol is megjeleni, de mestersegesen fokozhato). A gond csak az volt, hogy kiderult a napszel fo komponense ionizalo sugarzas es nem tesz jot a foldi bioszferanak. Igazabol ezert hagyta abba anno Tesla a vezetnelkuli energiaatviteli kiserleteit. Ez olyan mint amikor kiderult a Tesla altal tervezett csoves erositorol, hogy valojaban egy rontgencso. (fennmaradt a Rontgennel folytatott levelezese, az probalta kideriteni mitol egett meg a kiserletet vegzo technikus) Pedig egy arnyekolatlan rontgencso nagyon jo audio erosito tud lenni es meg inverteres teljesitmeny fokozatot is keszitett belole (az AC motoros elektromos autos kiserletehez).

    ps: Fun fact: Azert lett Tesla a Tesla motors neve, mert ugyanugy squirel cage AC motort hasznaltak a kocsikban egy DC to AC inverterrel mint amit anno Tesla leirt a szabadalmaban. (csak mar nem rontgen csovekbol epitettet) A legtobb korabbi es mai konkurens elektromos auto vagy DC vagy ujabban BLDC motort hasznal. Elobbiekben kopik a szenkefe, utobbiak kis tulterheles es melegedes hatasara is konnyen lemagnesezodnek. Igy egy Tesla fele AC motor kis idore 2-4x akkora tejlesitmenyt tud leadni mint egy azonos teljesitmenyu konkurens kocsi villanymotorja de csak atlag 10%-al fogyaszt tobbet.