t_robert#21
Azért még egy félig leolvadó burkolatú parancsnoki kabint se lehet akármilyen szögben és sebességben akárhogyan belevezetni a légkörbe. Túl lapos szögben nem jöhet lefele, mert akkor egyszerüen lepattan a légkörről, mint a kacsázó kavics a vízen. ha túl meredeken és hirtelen süllyed bele akkor meg túl meleg lesz a hirtelen légköri súrlódástól. Ezért lassan fokozatosan kell belemerülni a légkörbe kellően lapos szögben hogy legyen idő a lassabb fékeződésre. Így még a régi ürhajókat is határozottan irányítani kellett főleg a leszálló pálya elején. 1000-1100 fokra még felmelegedhet a leszálló kabin külseje, de 4000 fokra már nem, mert az kellemetlen lenne. 1000-1100 foknál még véd pár percet a kabin, de 4000 foknál már nem védené meg az űrhajósokat. Bizonyos határok közt kell tartani a sebességet és súrlódási hőt. A légkörbe merülés elején nagyobb a sebesség, de még ritkább a légkör. Így hagyni kell elég időt a visszatérési szöggel, hogy legyen idő lecsökkenni a sebességnek, mire eléri a sűrűbb légkört. Ha túl nagy sebességgel éri el a leszálló egység már a sűrű légkört, akkor nem 1000 fok lesz a kabin külső részén, hanem 4000......