• kvp
    #8
    "A probléma az, hogy a legtöbb esetben a sofőr nem csak vezet. Eleve ha ügyfél telephelyére megy akkor ki intézi a hibás szállítást, és hogyan?"

    Idealis esetben a feladatot kioszto vezeto videokonferencian at.

    "Ha több ügyfélhez vinne cuccot akkor ki találja ki, hogy mit pakolhatnak le?"

    Ahogy most, alapbol ra van ragasztva a raklapokra, hogy mi kinek megy. Ez automata villastargoncak eseten QR kodokkal egyszerusitheto. (Japanban mar jo ideje hasznaljak kisebb csomagokhoz is.)

    "A vasút nem éppen megoldás a vezető hiányra. Söt.... eleve kell egy vezető, aki kiviszi a a kamiont a vasúthoz. Emberek kellenek, akik felteszik a vonatra vagy az egész kamiont vagy mondjuk a szállított konténert. Aztán odér a vasút. Ahol le kell pakolni a vasútról vagy a konténert vagy az egész kamiont. Majd ismét kell valaki, aki elviszi a vasúttól a szállítmányt a konkrét címzetthez. Ez nem kevesebb ember ez jóval több, mint amikor egy ember viszi végig a szállítmányt címtől címig."

    Kis tavolsagnal igen, de nagyobb tavolsagoknal csak helyi soforok kellenek, akik a telephelyekrol elviszik az atrakora a kontenereket, ott par villastargonca vagy daru atdobja a vonatra, a celallomason pedig vissza a helyi teherautora. Igy a kamionsoforok nem vegeznek tavolsagi szallitast, minden nap munka utan hazamehetnek a csaladjukhoz. A vonatot meg egy ember vezeti es tobb tucat tavolsagi kamiont valt ki. Idealis esetben kozutra csak a last mile szallitast lenne szabad felengedni. Igy mukodik pl. a Sagawa csomagszallitasa, kis helyi egy konteneres teherautok viszik ki az allomasra a csomagokat a depokbol, onnan vonat a celallomasra, ott ujra kis egykonteneres teherautok. Egy kontener atrakodasa tart kb. 2 perc, atlag egy targonca 5-6 teherautot rak at, igy egy teljes vonatot kiuriteni es ujratolteni kb. 30 perc, hossztol fuggetlenul, de elvileg menet kozben a kozbulso allomasokon is lehet kontenert cserelni ha az allomason van kontener targonca. (a kontenerdaruk azert nem terjedtek el a vasuti - kozuti atrakokban, mert nem igazan lehet veluk oldalrol benyulni a felsovezetek ala es egyebkent sem eleg flexibilisek)

    Raadasul a fenti rendszer megoldana az elektromos kamionok problemajat, a hatotavot is, hiszen a vonat az egyetlen ami messze megy, annak meg ott a felsovezetek. A kamionok meg tolthetnek a telephelyen amikor nincsennek hasznalatban. (tehat mondjuk napi 8-12-16 ora helyi hasznalat eseten maradna 8-12-16 orajuk feltolteni az aksikat) Az itt leirt rendszert jelenleg emberek mukodtetik, de barmikor kivalthato egy resze automata jarmuvekkel, ha az automatizmus eleri a szukseges szintet.

    "A legfejlettebb kísérleti járművek is nagyjából valahol a 3-as és 4-es szint közt jelenleg."

    Az irodai tavvezerleshez legalabb az 5-os szint kell. Az operator csak akkor avatkozik be, ha az onvezeto jarmu elakad. Egyebkent nem lehet megoldani, hogy egynel tobb jarmuvet iranyithasson egy ember.