• t_robert
    #33
    az se mindegy azért, ha fel kell emelni a háztartások elektromos teljesítményét 3-4 KW-ról mondjuk 15-20 KW-ra, hogy lehessen pár óra alatt autókat tölteni otthon az komplex háztömbök vagy városrészek esetén is újra kábelezést jelent. Dolgoztam a 2000-es évek elején Budaörsön. a település alapvető elektromos rendszere valamikor a 60-as években épült ki. Amikor pár ezer lakosú község volt Budapest mellett. majd folyamatosan kiépült 30-35 ezres településé nagy bevásárló központtal és több ezer kisebb nagyobb céggel és vállalkozással. Ami sokszorosára növekedő energia igényt jelent. Olyan rossz lett a helyzet, hogy nem hogy stabil 230 voltot nem tudott biztosítani az elektromos hálózat. hanem már a 213-216 volt is kérdéses volt, az is ingadozott le-fel. Így lépni kellett aztán egy pár éves fejlesztési projektben szinte az össze utcában le kellett fektetni új földben menő karvastagságú energia kábeleket a kapacitás bővítéshez. amihez persze végig kellett ásni az utcákat. Persze Budaörs az gazdag település volt rá pénz csak némi idő és türelem kellett a kapacitás bővítéshez.
    De el lehet képzeni, mi lesz egy településen ha ott a háztartásokban autók 100-ait ezreit akarják tölteni. nem csak a háztartások kapacitást kell bővíteni hanem az egész település elektromos infrastruktúráját. Azért lehet tölteni egy 80-100 KW/h kapacitású aksit 3-4 KW teljesítménnyel csak apróbb gond lesz, hogy egy napig kell otthon tölteni az autot. A cél meg az volna, hogy egy éjszaka teljesen fel lehessen tölteni az autót otthon, hogy reggel lehessen használni. Lehet, hogy fel lehet tölteni 5-10 perc alatt egy aksit, de akkor ahhoz 500-1000 A-rel kell tölteni több száz KW teljesítménnyel.