• repvez
    Szüli
    #32
    A helyesírás mellett a szövegértésre is szánhatnál ugyan annyi időt és figyelmet .
    Egy szóval sem írtam azt, hogy ugyan annyi vagy többlet energiát fog termelni.

    És azt is leirtam, hogy a 3 motoros 600kw os teljesitményű verziónál tehát eleve 200kw os motorok adnák az össz teljesitményt.
    És a példámban ezért is irtam, ha az egyik motort kicseréljuk 50kwos generátorra az ugyan ennyit legalább elvesz a megmarado 2 motor teljesitményéből is.
    DE nem azt irtam, hogy 350kw marad hanem hogy legalább 300kw, mert vannak egyéb veszteségek is erre még plusz 50kw ot rászámoltam igy jött ki .

    De az eredeti 600kw és a modositott maradék 300kw-os teljesitmény is még bőven elég arra, hogy egy kocsit ugy tudj használni , hogy az nem egy trabantéval vetekszik. mert most egy 1.2 literes benzines turbós motoros kocsival ami kb 100kw os átlagban is vigan el tudsz menni 130km/h , akkor ennek a 3x teljesitményével meg még könnyebben.

    És akkor vissza a generátotta.
    A példád ott sántít, hogy a motor nem direkten a generátort hajtja. és igy ha egy 2,5 tonnás teslát 3mp alatt 100km /h sebességre fel tud gyorsitani a motor , de azt utána lekapcsolod akkor a lendület még ugyan ugy mozgatja a kocsit , ami igy már egyáltalán nem használna az aksiiból semmit, se a motorból, viszont a generátort a kerekek ugyan úgy meg tudják forgatni és áramot termeltetni vele.
    Tehát hibás a meglátásod, hogy a generátor meghajtásához a motorra és az akksira is szükség van.
    A motor és az akksi ahhoz kell, hogy azt a lendületet, mozgást fenntartsa és ha a kocsi mozog forognak a kerekek akkor a generátor is termel és tölti az akksit.
    Tehát a közös pont csak az akksi. és nincs semmi kapcsolata közvetlenül a motorral egyedül a kerekek . de ugyan igy ez az elv már most is belső égésű motornál is megvalósitható lenne, mint ahogy meg is csinálták, mert ugya a vészaggregátorok az épületeknél pont igy müködnek, egy belső égésü motor hajtja a generátot , de ott nincs akksi .

    mivel a fékezéskor sem a hőt dolgozzák vissza az aksiba most sem hanem azt, hogy a lassitás folyamatában a villanymotort kvázi generátor üzemre kapcsolják és ez termeli meg az áramot, de miért korlátoznánk csak a fékezés időszakára ezt az időszakot, mikor egy dedikált generátorral az utazás egész ideje alatt lehetne visszatöltés.

    ÉS mégha nem is termel eegyenlő energiát vissza az akksiba mint amennyi a felhasználás, de ha azt nézzük, hogy amint irtam korábban átlagosan 20kw/100km a mostani kocsik fogyasztása.
    Vegyuk mondjuk a tesla 3 motoros kialakitását, hogy 100kw os akksival 600kw os teljesitménynel 20kw/100km a fogyaszts és ezzel mondjuk 500km-t tud megtenni.
    Ha kivesszük a 3. motort és helettesitjük egy generátorral, akkor kapunk mondjuk 300kw os teljesitményü kocsit amimivel kevesebb a motor , de a generátor is felhasznál valamennyit, legyen a fogyasztása mondjuk 16kw/100km és ha a generátor mondjuk csak 5kw/100km-t tud visszatölteni menet közben akkor az annyi lesz, hogy az össz fogyasztás lemegy 11kw/100km-re.
    Igy az alap kiinduláshoz képest a kocsi fogyasztása szinte a felére csökken ami az azonos akksit feltételezbe mondjuk nem 500km re lenne elég hanem 900km-re.

    Tehát ennyi után kellen csak tölteni az akksit ujra. De gondolom ez sem lenne elég jó senkinek , mert még igy is panaszkodnának, hogy dehát nem tudtam elmenni egy seggel pestről berlinig megállás nélkül és ha elindulok vele hogy márcsak 50km van az akksiba akkor meg kell állnom fél orára ha 100km-t akarok aznap menni.
    de most a benzinessel/diesellel elmennek 700km-t és 5 perc alatt megtankolják