• kvp
    #2
    Kaliforniaban is foleg azok valtottak elektromos autora, akiknek apropenz egy ilyen auto es azok valtanak vissza, akik vettek valamit, de nem tetszik nekik, ezert amikor 2-3 evente uj autot vesznek, akkor egy benzines modellt valasztottak. Mert megtehetik. Ok azok, akik nem kepesek otthon bekottetni a 220V-os csatlakozast a garazsba, annak ellenere, hogy a mosogepek es a villanytuzhelyek miatt ez a legtobb hazban elerheto. (azert 220, mert 2*110, csak az EU allt at a 230/240-es feszulsegre)

    Nallunk annyival jobb a helyzet, hogy alapbol 230-240V jon a konnektorokbol, ezert csak siman kell egy jo nagy (15-20A-es) biztositekkal ellatott konnektor a garazsba es mar meg is van oldva az otthoni toltes. Persze kint aki a 110V 5A-es funyiro csatlakozoba dugja a kocsijat, annak nem fog rendesen tolteni. (8-szoros a kulonbseg, azaz az 5 km-bol 40 km, egy ejszaka alatt a 40 km-bol 320 km lesz, a 40 km az napi bejarashoz eleg keves, a 320 km az viszont altalaban boven eleg)

    Tehat nem az elektromos autok a rosszak, hanem a gazdag amerikai fogyasztok a hulyek. Miert terjed megis kint a Tesla? Mert ok adnak egyedi fali toltot az egyedi tolto csatlakozojukhoz, amit a szerzodott technikusaik kotnek be. Igy a Tesla tulajok nem tudjak a kisaramu, kisfeszultseges, nem erre tervezett dugokba bedugni a kocsijukat, igy ra vannak kenyszeritve a rendes aramellatas kiepitesere. Az apple iphone is hasonlo elveket kovet, tehat kvazi hulyebiztosabb a konkurencianal.