Munkas#6
Mindegy milyen termékről beszélünk, akár youtube film, akár gyerekjáték, akár felnőtt autó, akár a csapvíz, valamilyen független (!) szervezetnek szabályoznia kell, hogy milyen minőségű mehet forgalomba. Ez a digitális tartalmaknál még nem kiforrt, de annyira nem, hogy még a jogi környezet sincs meg hozzá szinte sehol.
Egyébként a Youtube Kids-en nincsenek olyan reklámok amilyenekkel a Youtbe-on találkozol (épp ez a lényege, és ez rendben is van). Az alkotók viszont próbálják becsempészni filmekbe, amit még nem szabályoz semmi. Erről szólt a cikk.
Nekem mondjuk evvel a részével semmi bajom. Még jó is, hogy pl. a játékokat könnyű beazonosítani, így nem kell keresgélni, hogy mi jó a gyerekeknek. Hollywood ennél sokkal durvábban tolja, és minden gyerekfilm köré franchiset csinál: a ruhától a játékokon keresztül mindenféle béna cuccokat arany áron tol a gyerekek képébe. Nyilván a Youtube is el fog menni ebbe az irányba, csakhát ott a gyerek választ nem a szülő.