• kvp
    #2
    Ez csak a fedelzeti navigacios tablet-et tudja frissiteni. Az egyetlen gond, ha nem eleg eros a digitalis alairaskezelesuk, akkor egy hamis navigacios adat bekuldheti a kamiont oda, ahonnan nem tud sajat laban kijonni. Egyebkent minden mas funkcio is hasonlo flottakovetesi, sebesseglimit figyelmezeteteses meg egyeb nem eletkritikus navigacios adat. Gyakorlatilag a budapesti futar rendszer tudasat adja a kamionokhoz, igy a tulaj ceg mindig tudja hogy merre jar a jarmu, milyen gyorsan, mennyit fogaszt, betartott-e minden szabalyt a sofor (beleertve a pihenoidoket, a lassu sebesseg tartasat az uzemanyagsporolasra, stb.) es mellekesen tudnak veluk egy egyseges feluleten kommunikalni is. Egy flottamanagement rendszerrol van szo. A telepitheto feature-okrol azert lehet beszelni, mert alapbol minden le van tiltva es egyesevel kell fizetni azert, hogy ezeket tavolrol bekapcsoljak. Tehat csak a "kifizette a ceg a funkciot, most mar hasznalhatod" parancs megy le a neten keresztul, nem a tenyleges szoftver. Meg a terkep, idojaras, forgalmi frissitesek. Szoval egy atlagos okostelefon vagy beepitett fedelzeti navigacio ingyenesen elerheto tudasat kaphatja meg minden 2020 ota gyartott kamion. Forradalmi.

    ps: Ez olyan mint amikor a nemet gyartok kitalaltak, hogy milyen jo lenne elofizeteses modellben arulni az extrakat, pl. havidijas modon elerhetove tenni az ulesfutest vagy a tolatokamerat. Igy az auto tulajdonosa havonta licenszelhetne ezeket. A man-nal meg is leptek ezt. Nagy lepes a 100%-osan licenszelt jarmuvek fele, amikor mindenki csak berli a gyartotol a jarmuvet, majd az elore megadott licensz idoszak vegen az leall es mehet is a bontoba. (tehat amikor a gyarto megszunteti a hardver supportjat, akkor a support idoszak vegen tegla lesz a kozponti vezerles)