• fotolit
    #6
    Sokan utopisztikusan gondolkodnak, hogy minden önvezető lesz, pedig az átmeneti időszakról kellene beszélni. Mikor önvezető és hagyományos autók osztoznak majd az utakon 50-50%-ban. Most kétségtelen, hogy A-ból B-be szépen el tud tötymörögni egy Tesla, de azért egy munkaidő utáni csúcsban a záróvonalon/járdaszigeten/járdán előzgető, tiltás ellenére is balra forduló, elbambuló ökörtojássárgáját a büdös életben nem fogja tudni lekezelni. Az ilyenek miatti túlzott óvatoskodásból adódóan meg egy sávváltás is gyakran nehezére esik. Ha meg majd a csilliárdos luxusautóm úgy ítéli meg, hogy nagyobb esélyem van túlélni, ha belerombol hátulról a nyeszlett kis Fiatodba hirtelen sávváltás helyett, majd akkor értik meg sokan, mi a baj a koncepcióval. Szerintem sokkal jobb irány lenne az intelligens út, ami folyamatosan "látja" az összes autót (mint egy nagy hálózat) és tájékoztat mindenkit a többi autóról, helyzetükről, sebességükről, amik ezen infók alapján már könnyú döntéseket hozhatnának, amiről tájékoztatják is a hálózatot. Így nem kellene egyéni rendszereknek kitalálni, mit akar a másik autó.