• kvp
    #10
    Hasonloan jo megoldas, ha az osszes onvezeto auto feltolti kozponti adatbazisba az osszes kameraja kepet. Egyreszt a gyartok ezt hasznalhatjak az onvezetes fejlesztesere (a Tesla pont ezt csinalja), masresz minden emberi vezeto tudni fogja, hogy az osszes robotauto rendorkent viselkedik es a legkisebb szabalyszegesert is azonnal megy a feljelentes. Onnantol aki hulye es megis szabalytalankodik egy onvezeto szeme lattara, az hamar elveszti a jogsijat, a tobbiek meg minden szabalyt be fognak tartani, attol rettegve, hogy feljelenti oket egy arra jaro robotauto. Ez jo motivacio arra, hogy az emberek ne akarjanak emberi kornyezetben (telepulesek, autopalyak, nagyobb foutak eseten) kezzel vezetni. Falun viszont amikor leall az onvezetes, mert leesik a jarmu a digitalizalt uthalozatrol es/vagy a mobilos tererorol, akkor mehet a kezi vezetes ha az auto alkalmas ra es a sofornek van hozza jogsija. (benne lehetne a hozzaferesi kod az e-szemelyi nfc-s adatai kozott, igy az auto "kulcsait" csak hivatalos allami atruhazas kereteben adhatna oda az uzembentarto barkinek, ami a vezetoi felelosseget is naplozza)

    A kormanyzati szabalyokat irtam, a mento/rendor/tuzolto eseten egyertelmuen kell a kezi vezetes lehetosege, csakugy mint a jogsit igenylo offroad (=falusi) autok es jarmuvek eseten. Ezeket eleg automataba kapcsolni akkor ha civilizaltabb helyre mennek. A kormanyzati autok sebesseglimitjerol pedig csak annyit, hogy minden osztaly kaphat sajat sebesseglimitet. A rendorok altal felvezetett kormanyzati autok ertelemszeruen a rendorautok sebessegen fognak athuzni az osszes keresztezodesen, idealis esetben az elso kocsiban ulo vezetot konvojban kovetve. Ez ha minden hatso auto onvezeto, meg hatekonyabb is.