• llax
    #19
    A full flow egy állomás, de nem a végállomás. A hagyományos kémiai hajtóművekben ez a csúcs.

    Az Electron hibrid hajtóművei egyelőre csak kicsiben működnek. (Egy hajtóművének tolóereje alig több, mint 1%-a a Raptor-énak, van 2 nagyságrend különbség...). Nem azért lett az a megoldás, mert olyan nagyon hatékony lenne, hanem (kicsiben) sokkal gyorsabban és olcsóbban lehetett megbízható hajtóművet fejleszteni, a rendszer legkényesebb, talán legtöbb fejlesztést/tesztelést igénylő elemét villanymotorral váltották ki (mert már megtehették, az elérhető akku energiasűrűségek mellett). Van jövője a megoldásnak, mert a villany előállítását és tárolását minden más miatt is gőzerővel fejlesztik + bármelyik folyékony üzemanyaggal lehet ilyen hibrid hajtóművet készíteni.
    Maga az Electron rakéta azzal is fejlődhet, ha semmi máshoz nem nyúlnak, csak akkuból használnak hatékonyabbakat (adott energia igényre egyre könnyebbet).

    Ugyanezt üzemanyagcellával vagy szakaszos működtetésre napelem+akku megoldással ott lehetne elképzelni, ahová már nem kell a tisztán kémiai hajtóművek (rövid ideig tartó) brutál tolóereje, de a mindenféle ion/plazma megoldások (adott időn belül várható fejlesztések) tolóereje nagyon kevés. Ha kicsit többen fejlesztenének a világban mindenféle mélyűri járműveket, talán már komolyabban képbe került volna ez az elv is...