• TokraFan
    #20
    Csőjátékokat hasonlítasz open world címekhez. Utóbbinál hatezer másik számítást is végezni kell, főleg manapság, amikor már szinte töltőképernyő sincs bennük (Skyrim még töltöget, ha belépsz valahova, GTA-ban alig van beltér, CP2077-ben már rengeteg van, de nincs töltés közöttük). Konzoloknál a memória is nagyon szűk keresztmetszet, egy prev.gen konzolban volt 8Gb összesen! Egy PC-ben ennyi már alap a rendszernek, de még ott van a VGA-n 3-11Gb kártyától függően.

    Értem amit írsz (Sims-ben is meg van ez oldva száz éve), de nem véletlenül beszéltem szűk hardver keresztmetszetről. Egy olyan címben, ahol egyebekben nem foglal helyet a 3D világ, nem küzd vele a VGA és a CPU sem (pl. mert izometrikus nézetű, pöttöm méretű textúrákkal és modelekkel), ott lehet az AI-val is bőkezűen bánni. Ahol viszont folyamatosan streamelni kell tonnányi adatot, mert egy hatalmas OW map-ot és annak minden kis bisz-basz elemét járművekkel, NPC-kkel, küldetés adatokkal, itemekkel, illetve azok számtalan paramétrével, és számos más egyébbel együtt át kell tudni préselni időben, hogy fusson rendesen, ott az AI is áldozatul fog esni. Az más kérdés, hogy itt sajnálatos módon a konzolok csenge hardverei miatt ilyen tré a fejlődés, mert 7-8 évekre bebábozódnak a TV alá, szerencsételen fejlesztőnek pedig meg kell oldalnia, hogy a legújabb cím is fusson valahogy a kenyérpirítón.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.01.24. 02:48:22