• kvp
    #19
    "Már hogy a fenébe igényelne a két játék azonos hardvert, és mi köze itt bárminek ahhoz, hogy az Elder Scrolls mit tud ma, 12évvel azután, hogy megjelent?"

    A grafikai megjelenites es az NPC-ket mozgato MI idealis esetben nem ugyanazon a komponensen fut. Alapvetoen a szabadalomrol van szo, ami egy NPC utvonalkereso algoritmust ir le. Egesz konkretan olyat amilyet anno Carmack-ek leprogramoztak 24 evvel ezelott.

    Teljesen mindegy hany poigon es pixel megy at hany shader-en, az algoritmus onalloan mozgo objektumonkent csak egy-egy XYZ koordinata harmast dob ki, ami meghatarozza merre menjen az objektum es ezt jellemzoen nem a grafikus kartyan szoktak szamolni, bar ma mar ott is lehet. (mondjuk ha van dedikalt MI segedprocesszor tomb a gepben akkor ott erdemesebb)

    En arrol beszeltem, hogy ha erre kepes volt egy 24 eves FPS (igaz csak 12 karakterig) egy 20 eves MMOPFSRPG (Neocron) es egy 12 eves FPSRPG, akkor az algoritmus a gyorsabb gepen sem valtozik csak a nagyobb teljesitmeny miatt tobb karaktert bir el az aktualis szamitogep. Egyszeruen a GTA ezzel a huzassal 24 evvel le van maradva, mert minden nem arcade jatek mar reges regen tudja.

    A latoterbol kikerulo karakterek random generaltsagara csak annyit, hogy vannak olyan jatekok amik kepesek voltak mindent NPC-t egyedileg kezelni mar sok-sok evvel ezelott. Pl. a Molyneux fele Theme Park 1994-ben mar minden NPC-t kulon kezelt, hangulatukkal, allapotukkal, motivaciojukkal egyutt es szabadon maszkaltak a parkban, jo jatek volt. :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Theme_Park_(video_game)
    "Molyneux stated that each person takes about 200 bytes of memory, enough for them to have their own personality."

    Szerinted hany NPC lehet a jatekban? Es mindet az utolso lepesig vegig kezeli a program, nem dobja el oket amikor nincsennek a latoterben:
    https://youtu.be/tJo3sDOLJ8Y?t=2170

    Na ehhez kepest idaig ha kiment nem story fuggo NPC a latoterbol a GTA-ban, akkor eltunt es legkozelebb generalt egy ujat a helyere a jatek. Ez csak lustasag volt a programozok reszerol, de mint irtam egy arcade jatekban nem fontos, hogy minden reggel ugyanaz a szomszed lakjon melletted vagy ugyanaz a kutyas no setaljon a haz elott. (legalabbis addig amig le nem lovod oket, a 20 evvel ezelotti cyberpunk Neocron peldaul mindig akkor generalt uj civileket ha meghaltak, pl. ha uj boltos NPC fogadott a szokasos alkatreszboltban akkor vagy szerver restart volt vagy valaki megint agyonlotte az elozot, de a tomegben az utcan setalok nagyresze is csak sima NPC volt, mindez sok sok evvel ezelott, ma mar nagyon gyenge grafikaval, de az alap MI algoritmusok meg mindig ugyanazok, ha a fejlesztok veszik a faradtsagot hogy hasznaljak oket)