• kvp
    #3
    Az optical flow alapu navigacio nem egy ujdonsag, mar tobb evtizede ismert megoldas volt es akkor meg messze nem allt ekkora szamitasi eroforras a rendelkezesunkre. Egyebkent nyugodtan kijelenthetjuk, hogy a spacex a hover slam / suicide burn megoldassal nagyajbol kimaxolta a pontos leszallas fogalmat, mert ha nem pontosan becsulik meg a leszallasi lassulast es a hatralevo idot, akkor beleallnak a foldbe vagy elindul visszafele a raketa. Es ott a jarmu folyamatos tomegcsokkeneset is figyelembe kell venni, ami elektromos dronok eseten nem szukseges.

    Egyebkent igen, az alap AI az joreszt automatizalast jelent. Egy optical flow alapu tajekozodasi rendszer es egy erre kotott fuzzy logikat hasznalo vezerles nagyjabol megkozeliti az elolenyek osztonos viselkedesenek a mukodeset. Egy embernel is az, hogy elkapja a kezet ha fajdalmat erez az nem intelligencia kerdese hanem nagyjabol a gerinci relexiv mukodese. Ezt felul tudja irni a felso szintu logika, de csak tudatosan koncentralva ra. A dronok eseten ez a primitiv reflex boven eleg. (az intelligens feluliras itt az operator dolga, ha direkt neki akar menni valaminek)

    ps: Itt nem a space based hanem a time based optical flow-t kell hasznalni, tehat ket idoben egymas utan kovetkezo kepbol meg lehet becsulni a kornyezethez kepesti sebessegunket es tavolsagunkat. (ket dimenzioban ugyanigy mukodik az optikai eger is, nagyon pici pl. 16x16 vagy 48x48 pixeles szenzorokkal, az 1980-as elso Xerox fele valtozat meg 4x4 pixelt hasznalt csak es mar az is eleg volt, a kulcs a nagyon magas, akar tobb ezer kep / masodperces sebesseg)