• llax
    #3
    "Ráadásul az a jelenleg alkalmazottnál hatékonyabb meghajtást, folyékony oxigén/LOX alkalmazott, szemben a Falcon-9 keró/LOX megoldásával. "

    Nem minden a magas ISP. Hidrolox hajtóműből eddig nem nagyon láttunk 180 körüli T/W-t tudó konstrukciót (felét is ritkán), míg a Merlin 1D++ tudja ezt, ráadásul egy nagy energiasűrűségű, azaz kis tartályt igénylő és nehéz üzemanyaggal. Teljes rendszer szintjén, 1. fokozatnak jelen pillanatban nem nagyon van hatékonyabb az F9 boosterénél. Ez a fokoztat egészére értendő (delta v!) - pedig nem csak a hajtóanyag, de a hajtómű működése is "ódivatú" (és még relatíve olcsó is a hajtómű...).

    Ha nincs olyan hajtómű (eddig nem volt - a Raptor közelít ehhez), ami egyszerre könnyű (magas T/W) és hatékony (magas ISP), akkor rendszer szinten rövid üzemidőre (1. fokozat) a könnyebb, hosszú üzemidőre (felsőbb fokozatok) a hatékonyabb hajtómű lesz a nyerő. A lényeg, hogy a hajtómű (és tartály = üres fokozat) tömege alacsonyan legyen tartva az általa elégetett üzemanyag tömegéhez képest. Ugyanis ezen arány és az ISP szorzata lesz arányos a delta v-vel.
    A jó aránynak nem csak a nehéz hidrolox hajtóművek, de nagy és hőszigetelt tartályt igénylő, ugyanakkor könnyű hidrogén sem kedvez.