• kvp
    #6
    Kinaban van olyan kategoria, hogy Low Speed Vehicle. Ezek 70 km/h-ban limitalt jarmuvek. A japan kei car-ok konnyu valtozatai. Nagyon olcsoak, csereben nem eppen biztonsagosak. Azert 70 a limit, mert ez alatt nem mehet fel autopalyara, tehat eppen tudjak a minimumot. Altalaban 100 km alatti a hatotavjuk es 4 kereku motorkerekparnak vannak regisztralva. (A-s jogski kell rajuk) Nallunk is van valami hasonlo kategoria, azt hiszem mopedautonak hivjak oket es joval 70 alatt van a sebesseglimitjuk. Ezekbol egy alap 240V-os toltesu elektromos valtozat kb. egy atlag elektromos robogo elektronikajat tartalmazza.

    A bejelentett jarmu 100 km/h-t tud, tehat gyorsabb mint a minimum, viszont B-s jogsi kell hozza. Azert olyan olcso, mert nincs benne fedelzeti elektronika, tehat nem onvezeto, nincs benne annyi luxus felszereles. Kb. egy kispolszki tudasa, csak elektromos motorral, litiumion aksival es modern kasztnival. Munkaba jarni boven eleg es relativ olcso. Persze a LSV-khez kepest draga, de barmilyen nyugati autohoz kepest filleres.

    Ha akarjuk tovabb lehet egyszerusiteni a kocsit, ki lehet hagyni nagyjabol mindent, meg az elektromos ablakot es a kozponti zarat is, tovabba a legegyszerubb laprugos felfuggesztes is eleg. Utobbit meg mindig hasznaljak japan kei teherautokon, amik inkabb mezogazdasagi jarmuvek, de azert be lehet veluk vinni a piacig a termest.

    "Azt lehet tudni hogy mekkora profittal dolgozik a Tesla? Többel mint a többi autógyártó? Úgy értve hogy mennyibe kerülhet neki előállítani egy gépet."

    Erre sok gyarto is kivancsi lenne, de elemzok szerint 20% korulivel. Nem eppen az Apple szinvonala...