• kvp
    #1
    Ha eleg nagy tomegben gyartanak egy elektromos autot, akkor alapvetoen az aksi aran kivul az auto maga kb. a felebol kijon mint egy azonos benzines kocsi, mert az aksin kivul a hajtaslancban csak par viszonylag olcso alkatresz van. (a kombinalt toltes es motorvezerlo, meg a villanymotor) Egyszeruen annyival kevesebb alkatreszbol es szenzorbol kijon az elektromos hajtas, hogy a benzinessel azonos aron adva belefernek az onvezetes szenzorai es szamitogepe.

    ps: Nagyon olcso, nem onvezeto, csak 240V-rol tolteni kepes elektromos autot kb. 100-150 km-es hatotavval mar 2-3 millio forintbol ki lehet hozni a legmodernebb biztonsagi szabvanyok betartasaval is. Ez kb. a legolcsobb uj benzines dacsiak szintjen van vagy picivel az alatt. Tehat lehet olcso uj elektromos autot is gyartani, csak sokat kell belole, hogy meretgazdasagos legyen. (egy 2 millios uj autot azert eleg sokan megengedhetnek maguknak, akik nem, ok valoszinuleg tenyleg tulvallaljak magukat meg egy hasznalt autoval is)